Chefsassistent med koordinerande roll till fordonsindustrin i Göteborg

Lernia

Ort

Göteborg

Uppdragstyp

Uthyrning

Sista ansökningsdag

Om företaget
Tycker du om utmaningar och vill arbeta internationellt? Blir du motiverad av att ha en central roll i ett produktionsteam? Nu söker vi en chefsassistent med högt driv som är redo för nästa spännande steg i karriären! I rollen som chefsassistent får du möjligheten att påverka och underlätta chefens hektiska vardag. Du får även möjligheten att vara kreativ och påverka de beslut som tas eftersom din roll är koordinerande.

Vår kund är en stor global aktör inom fordonsindustrin med kontor i Göteborg. Nu söker vi efter dig med erfarenhet av att assistera chefer i en internationell organisation. Tjänsten är ett långsiktigt uppdrag. Ta chansen och skicka in din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Inom organisationen cirkulerar tusentals kontaktpersoner och chefen du stöttar har ett hektiskt schema som kräver mycket strukturerade och välplanerade veckor. Det är du som chefsassistent som ser till att underlätta för chefen genom att organisera dennes kalender, lägga upp agendor och planera framtida möten.

Varje arbetsdag innehåller varierade arbetsuppgifter men de främsta arbetsuppgifterna kommer innebära att:

  • Ansvara över intern och extern kommunikation gällande vissa moment
  • Hantera chefens e-mail och telefonsamtal
  • Arrangera resor
  • Förbereda presentationer
  • Förbereda dokument och presentationer för chefen och dennes team
  • Planera, dokumentera samt följa upp det som sägs på ledningsmöten
  • Planera och samordna månadsrapporter
  • Hantera fakturor för avdelningen
  • Arbeta med arbetsmiljöfrågor

Din bakgrund
Rollen som chefsassistent är koordinerande och det är därför viktigt att du trivs med att vara ”spindeln i nätet” och uppskattar att vara en viktig del av verksamheten. Du har tidigare arbetat som chefsassistent i minst 5 år, gärna på ett större internationellt bolag. Vidare är det ett krav att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. I din roll som chefsassistent är Office-paketet ditt främsta arbetsverktyg. Det är även meriterande om du tidigare arbetat i SAP.

Personliga egenskaper
Om du är en utåtriktad person med hög servicekänsla som trivs med att arbeta noggrant och prestigelöst har du kommit rätt. För att lyckas i rollen bör du vara flexibel, ordningsam, positiv och serviceinriktad. Eftersom arbetet sker i ett högt tempo, är det viktigt att du trivs i en fartfylld miljö med korta beslutsvägar. Din förmåga att skapa relationer och stötta många olika personer samtidigt kommer att leda dig till framgång. Slutligen ser vi även att du trivs att arbeta med ”traditionella” administrativa uppgifter.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag
Omgående

Information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt.

Ansvarig rekryterare
Iris Nemec
0722546057

Referensnummer
87808

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Mer information/kontaktperson

Iris Nemec
Referensnummer: 10865

Ansökan

Stäng
50

Jobb inom samma bransch

Öppna/Stäng
84

Övriga jobb i Göteborg

Öppna/Stäng

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss nedan eller ring 0771-650 600.

Chatt

Chatt

Välkommen att chatta med oss! 

Börja chatta