Administratör med inriktning på sjöexport i Göteborg

Lernia

Ort

Göteborg

Uppdragstyp

Uthyrning

Sista ansökningsdag

Just nu söker vi en administratör för uppdrag hos vår kund som är ett stort internationellt företag inom logistikbranschen. Du kommer tillhöra ett härligt gäng som arbetar med sjöexport och denna tjänst är placerad på import. För tillfället finns ett behov ett halvår fram, men det finns mycket goda chanser till förlängning eller övertag av kund. Låter detta som något för dig? Läs vidare och ansök!

Arbetsuppgifter

I rollen som administratör med inriktning på sjöexport kommer du att arbeta i en delad roll med fokus på både logistik och ekonomi. I huvudsak innebär detta att kostnadskontrollera leverantörsfakturor samt ställa ut kundfakturor. Ditt huvudfokus kommer att ligga på fakturahantering och dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:

  • fakturering och kontroll av kundfaktura innan utskick
  • avräkning mot kund enligt gällande taxor och kundavtal
  • besvara frågor från kund avseende debiterade uppdrag
  • hantera kreditnotor och tilläggsfakturor
  • kontering av leverantörsfakturor och tullfakturor
  • korrespondens med underleverantörer och kunder gällande utredning av felaktiga fakturor
  • kontroll av leverantörsfakturor mot uppdragsnummer
  • registrering i bolagets bokföringssystem
  • avstämningar med central ekonomifunktion inom Bolaget gällande ex vis obetalda fakturor som normalt skulle ha gått till betalning
  • bistå ekonomiansvarig i månads- resp. årsbokslut samt kontroll av frakter
  • kostnadskontroll och registrering gentemot avtal per transportör i bolagets kostnadskontrollsystem
  • kontakt med speditörer

Din bakgrund

För att lyckas i rollen som administratör med inriktning på sjöexport ser vi att du har tidigare erfarenhet av sjöfrakt från utbildning eller arbetslivserfarenhet. Du har en utbildning inom ekonomi eller logistik och har en god förståelse för fakturahantering. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i Excel.

Personliga egenskaper

Eftersom du arbetar i ett team och med löpande kundkontakt är det viktigt att du är social och har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Det är även viktigt att du arbetar på ett noggrant och organiserat sätt eftersom arbetsuppgifterna kräver struktur och ordning. Vidare är du ansvarstagande och kan driva ditt arbete självständigt. Slutligen ser vi gärna att du är driven och har viljan att förbättra arbetet.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag

Omgående/Efter överenskommelse

Information

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt. 

Referensnummer: 

86729

Kontaktperson:

Donika Sejdiu

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Mer information/kontaktperson

Donika Sejdiu
Referensnummer: 6612

Ansökan

Stäng
48

Jobb inom samma bransch

Öppna/Stäng
79

Övriga jobb i Göteborg

Öppna/Stäng

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss nedan eller ring 0771-650 600.

Chatt

Chatt

Välkommen att chatta med oss! 

Börja chatta