Folktandvården Skåne AB

Lund

Folktandvården Skåne AB söker kundservicemedarbetare inom service och systemsupport


Ansök senast 25 juni

 

Om företaget

JOBBA FÖR LEENDEN 
Vi på Folktandvården Skåne älskar att sprida leenden. Vi arbetar för att alla skåningar ska vara stolta över sina tänder. Med 1 400 medarbetare vid 68 kliniker i Skåne är vi en stor kraft. Som också har kraft att satsa på dig. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter, stor trygghet, stor variation i vardagen. 
Och stora leenden.

Anställningen inleds med sex månaders provanställning, med möjlighet till tillsvidareanställning. Inledningsvis kommer du att vara anställd av Lernia Bemanning AB. 

Arbetsuppgifter

Folktandvården Skåne ABs nystartade kundserviceverksamhet i Lund söker en engagerad kundservicemedarbetare med fokus på service och systemsupport!

Som kundservicemedarbetare inom service och systemsupport kommer ditt huvudsakliga fokus ligga på att hantera Folktandvårdens Skånes interna systemsupport. Du kommer att ha en betydande funktion gällande att stötta Folktandvården Skånes kliniker med service vilket innefattar att hantera ärenden i Folktandvården Skånes journalsystem T4 samt tillhörande ärendehanteringssystem. I tjänsten ingår bl. a:

  • Ta emot förfrågningar från klinikerna.
  • Felsökningar och systemadministration i journal- och ärendehanteringssystemen
  • Utreda kundernas/patienternas reskontra samt ge rådgivning och information till klinikerna gällande rådande regelverk.
  • Varsamt hantera kunders personuppgifter och administrera användare i journalsystemet.

I tjänsten ingår även att vara lyhörd inför eventuella frågor som lyfts av klinikerna och verka för att ständigt förbättra och utveckla det interna systemet och servicen. Utöver rollen inom systemsupport kommer en del av tjänsten ägnas åt kundservice gentemot Folktandvården Skånes kunder. Du kommer att ta emot samtal, mail och chattförfrågningar från kunder, vilket framförallt kommer att röra akutärenden. I samband med hantering av kundärenden tillkommer även administration; så som att registrera tidsbokningar, hantera statistik och fakturor samt ta emot reklamationer.

Då rollen framförallt innefattar hantering av akutärenden, såväl internt som externt, förutsätter det att du har en utpräglad servicekänsla, en förmåga att prioritera samt är en duktig relationsbyggare! Tjänsten är placerad på Folktandvårdens Skånes nybyggda och moderna kontor i centrala Lund och du kommer att arbeta tillsammans med ett dedikerat team på kundserviceavdelningen – de har som mål att bli Sveriges bästa kundservice!

Din bakgrund

Du har erfarenhet av kundservice sedan tidigare och gärna från en roll som kundtjänstmedarbetare. Du har god datorvana och navigerar vant inom olika typer av system. Det är meriterande (men inget krav) om du har erfarenhet från systemsupport sedan tidigare. Tjänsten ställer även krav på mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande. Det är mycket meriterande om du har ytterligare språkkunskaper.

Personliga egenskaper

Du beskriver dig själv som serviceinriktad, kommunikativ och noggrann! Du är en lagspelare och trivs med att arbeta i team samt motiveras av att arbeta problemlösande. Du är mån om att ha ett professionellt förhållningssätt, tålamod och självklart brinner du för att ge god service – såväl internt som externt!

Folktandvården Skåne AB värdesätter medarbetare som arbetar utifrån deras nyckelord; nytänkande, öppna och tillsammans! Stämmer detta in på din profil? Tveka inte och skicka in din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidare/heltid//Lund

Tillträdesdag

Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Information

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut och vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt. Du söker tjänsten på www.lernia.se. Inga ansökningar tas emot via e-mail.

Välkommen med din ansökan!

Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Susanne Moe på 0722 54 11 54 eller Emilia Westberg, 072 254 62 39

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

 

Ansökan


Har du frågor om tjänsten?

Emilia Westberg, Rekryterare


0771-650 650

Referensnummer: 34562

Vi söker dig som söker jobb

Med Stöd och matchning väljer du själv en jobbcoach som ger dig hjälp att hitta jobb som matchar dina kunskaper och önskemål.

Dela gärna