Lernia

Göteborg

Junior Ekonomiassistent till bolag inom marina sektorn


Ansök senast 7 december

Junior Ekonomiassistent till växande bolag inom marina sektorn

 Har du ett brinnande intresse för ekonomi och administration och vill ta nästa steg i din karriär? För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent som är i början av sin karriär. Vår kund är ett globalt bolag som arbetar med stabiliseringssystem till båtar. Vill du arbeta i en bred roll med ekonomi relaterade arbetsuppgifter i ett sammansvetsat team? Då kan detta vara tjänsten för dig. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!    

 

OM TJÄNSTEN

I rollen som Ekonomiassistent hos vår kund kommer du att arbetade med varierande ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Uppdraget är en visstidsanställning via Lernia i 6 månader med chans till förlängning hos kund. För att bli aktuell i rollen behöver du kunna påbörja tjänsten omgående. 

 Du kommer främst att stötta ekonomiansvarig med nedanstående arbetsuppgifter:

  • Leverantörsreskontra – leverantörsfakturahantering via Ascendo
  • Hantering av Intrastat – SCB
  • Periodisk sammanställning – SKV
  • Behjälplig i kundreskontra – bevakning förskott, inbetalningar, utskrift av fakturor och påminnelser
  • Bokningar av möten samt stöttning inför konferenser
  • Förbereda nyanställda arbetsplats (mobil, dator, möbler mm
  • Kontorssupport – kaffekokning, inköp av fika mm
  • Inköp av kontorsmaterial
  • Posthantering

 

OM DIG

Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och har något års erfarenhet inom ekonomi. Vidare är det en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med service eftersom rollen till stora delar består av att stötta upp ekonomifunktionen. Du talar och skriver obehindrat i svenska såväl som engelska. Vidare har du en god systemvana trivs i att arbeta i Excel.  

 Vi kommer i den här rekryteringen att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett organiserat, strukturerat men samtidigt flexibelt arbetssätt. Du är en nyfiken och driven person som har god samarbetsförmåga och kan ta egna initiativ inom ramen för ditt arbete. Vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och vi ser även att du är en serviceinriktad och målorienterad person som trivs i mötet med andra människor.

 

OM ANSTÄLLNINGEN

Placeringsort: Göteborg

Tjänstgöringsgrad: 100 % måndag-fredag

Tillträde: Omgående

Anställningsform: Visstidsanställning. 6 månader med chans till förlängning hos kund

 

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN

Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

 Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

 

 För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare

Olivia Bengtsson

olivia.bengtsson@lernia.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

 

OM LERNIA

Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se

 

 

 

 

Ansökan


Olivia Bengtsson, Rekryterare

Referensnummer: 92132


Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice
0771-650 650

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.

Dela gärna