Om bemanning

Här har vi samlat de vanligaste frågorna om hur det fungerar att jobba som bemanningskonsult hos Lernia.

Du hittar alla våra lediga jobb här. När du hittar ett intressant jobb klickar på du på Sök tjänsten i jobbannonsen för att sedan ansöka till jobbet. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss på kundservice på tel: 0771 650 600 eller kundservice@lernia.se.

Vi omfattas av ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och samtliga förbund inom LO samt ett kollektivavtal tecknat mellan Bemanningsföretagen och Unionen och Akademikerförbunden.

Lönen baseras på:

  • vilken utbildning och erfarenhet du har
  • hur kvalificerat arbetet är
  • vilken lön som betalas på marknaden och vad kollektivavtalet säger
  • din personliga arbetsprestation

Du är anställd av Lernia Bemanning AB och det är vi som betalar din lön.

Som anställd på Lernia Bemanning AB tjänar du in 25 dagars semester på ett år.

Som uppdragsanställd på Lernia Bemanning arbetar du ute hos våra kunder. Uppdragets längd varierar från uppdrag till uppdrag efter kundens behov.

Ja. En stor del av vår personalstyrka är tillsvidareanställd. Vi vill vara en trygg arbetsgivare och att ha tillsvidareanställd personal är en förutsättning för att vi ska kunna leverera samma personal till våra kunder nästa gång de har ett personalbehov.

I frågor som gäller din anställning, lön, semester och andra ledigheter, ska du vända dig till din chef på Lernia Bemanning. Din dagliga arbetsledare finns hos kunden.

Vi tillhandahåller arbetskläder och skyddsskor. Vissa kunder föredrar att du arbetar i deras arbetskläder under uppdraget och då får du dem från kunden.

Vi tillämpar uppsägningstid enligt gällande kollektivavtal.

Dela gärna