<
Logotyp för Lernia bemanning
Lernia bemanning - Västerås

Jobb inom Ekonomi/Inköp, Västerås/Västmanland

Ansök senast 30 april

Sök tjänsten

Vi söker dig som vill jobba inom Ekonomi/Inköp, för framtida tjänster i Västmanland!

Vi söker just nu efter personer för arbete inom Ekonomi/Inköp till våra kunders verksamhet i Västmanland med omnejd, för framtida tjänster. Tjänsterna är på uppdrag hos våra kunder och varar i olika längder, ofta med möjlighet till förlängning. 
 
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill vara med och bidra till framgångsrika företag, så är det dags att skicka in din ansökan redan idag!
 
Välkommen med din ansökan till oss på Lernia Bemanning AB!
 

Om jobbet

När du jobbar inom Ekonomi/Inköp kommer du huvudsakligen att arbeta med bokföring, rapportering, redovisning, analysering och utredning av olika processer och information. I rollerna ingår ofta att vara delaktig i budgethantering och marknadsavstämningar och ha ansvar för olika administrativa uppgifter som förekommer på ekonomiavdelning. Du kommer också att vara delaktig i att säkerställa korrekta och noggranna ekonomiska uppgifter. Arbetsuppgifter som kan förekomma är bland annat:

  • Månadsbokslut, kvartalsrapportering
  • Löpande redovisning samt kontoavstämning
  • Skatteberäkning
  • Hantering av kundärenden över telefon/mail
  • Budgetprocess, prognosarbete
  • Ekonomiska analyser och utredningar
  • Kund- och leverantörskontra
  • Attestering, administration och förvaltning
  • Hjälpa till med budgetering och rapportering

Har du det som krävs ?

Vi söker dig som har erfarenhet av ekonomiarbete och god kunskap inom bokföring och redovisning. Du har en relevant utbildning inom ekonomi. Du är noggrann, strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt. Du är van att samarbeta och jobba tätt tillsammans med dina kollegor. Du är en motiverad person som kan arbeta under press och kommer med förbättringar för den dagliga verksamheten. Du har även goda kommunikationsfärdigheter och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Krav som ofta förekommer är:

  • God datavana, främst van användare av Excel
  • Några års erfarenhet inom t.ex. redovisning, kund- och leverantörsreskontra
  • Eftergymnasial utbildning inom t.ex. företagsekonomi, handel, administration, affärsrelaterad utbildning
  • Har en tidigare erfarenhet av bokföringssystem, t.ex Fortnox, Visma och Hogia
  • Erfarenhet inom affärsrelaterade frågor, kommunikation och avtalshantering med leverantörer och kunder

 

Intresserad?

För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. 

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Övrigt

Uppdragsperiod: enligt överenskommelse, för framtida tjänster 

Arbetstid: dagtid mån-fre

Placeringsort: Västmanland, resor i tjänsten kan förekomma

 

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! 
Läs mer på lernia.se.

Ansökan


Referensnummer: 257029

Alexandra Kung Rekryterare

Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice 0771-650 650