Skip to main content
Lernia Stockholm

Shift Manager till kund i Brunna, Kungsängen


Ansök senast 30 september

Shift Manager till kund i Brunna, Kungsängen

Letar du efter ett jobb där du får ta stort ansvar och samtidigt ges utrymme att utveckla det ansvaret? Är du på jakt efter ett jobb där du får ansvara för arbetsledning, rutiner och säkerhet och Coachning och ledarskap gentemot chefer? Då kan det här vara tjänsten du letat efter! Just nu söker vi på Lernia Bemanning AB en Shift Manager till kund i Brunna, Kungsängen. Vi söker framför allt dig som har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift och erfarenhet av ledarskap eller liknande roll där ledarskap ingått i stor grad. Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan!

 

Är du en driven, ansvarstagande och serviceinriktad person som har förmåga och erfarenhet av att leda chefer och specialister och som vill jobba kväll, så har du nu möjlighet att få vara med på vår resa mot framtidens lager- och logistiklösningar.

 

Arbetsbeskrivning

Uppdraget som Shift Manager går först och främst ut på att Vara närmsta chef till team managers samt Stötta team managers i t.ex. svåra samtal. Du kommer dessutom att bidra till att Hålla regelbundna samtal med cheferna i samråd med HRBP samt Sköta t.ex. semesterplanering.

 

  • Som Shift Manager har du ansvaret att leda skiftet mot uppsatta mål. Du säkerställer att skiftet arbetar systematiskt med hållbarhet, hälsa, miljö och säkerhet.
  • Du ansvarar för att coacha dina medarbetare att nå sina mål och utvecklingsplaner samt coachar dina underställda chefer i ledarskap.
  • Du kommer att få leda förändringsarbete kopplat till sitens övergripande plan samt säkerställa att vi har rätt person på rätt plats i dina team.
  • Du deltar i avdelningens ledningsgrupp.

 

Förutom ovan innebär rollen ansvar, kontroll och åtgärd av dagliga arbetsuppgifter såsom:

  • Styra och leda utvecklingen av kvalitet, effektivitet, hälsa, arbetsmiljö och säkerhet tillsammans med avdelningens Team Manager och övriga Shift Managers
  • Resultat- och budgetansvar
  • Samverka med skyddsorganisationen
  • Genomföra och dokumentera 1:1 samtal
  • Arbeta för att skapa delaktighet för medarbetare och upprätta handlingsplaner när målavvikelser uppstår
  • Hålla dig uppdaterar på best practice, lagar och regler samt informera medarbetare om förändringar
  • Ta beslut om avdelningens löpande veksamhet samt beslut gällande nödvändiga arbetsmiljöåtgärder

 

Tjänsten har arbetstid kväll: mån-fre 15:00-23.45

 

Kvalifikationer

Jobbet som Shift Manager är för dig som har erfarenhet av ledarskap eller liknande roll där ledarskap ingått i stor grad. Dessutom har du goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift och lett andra chefer med coachning och stöttning.

 

  • Gymnasiekompetens, meriterande med någon eftergymnasial påbyggnad.
  • Tidigare erfarenhet som ledare inom lager/logistik, gärna med erfarenhet av att leda chefer och specialister.
  • Minst två års erfarenhet av liknande uppgifter.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
  • Mycket god IT-vana (Officepaketet), främst Excel.

 

För att lyckas i rollen är det viktigt att du tar ansvar för ditt arbete och att du känner ett stort engagemang för ditt arbete. Det är också viktigt att du fokuserar på att hitta lösningar och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet. Dessutom är du bra på att knyta nya kontakter. Sist men inte minst utför du dina arbetsuppgifter på ett organiserat sätt.

Det är meriterande om du har vidareutbildning inom ledarskap eller liknande.

För anställning krävs uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.

 

För såväl oss på Lernia Bemanning AB som vår kund är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vi vill tillvara ta all den kompetens som finns i samhället oavsett könstillhörighet, religiös åskådning och etnisk eller kulturell tillhörighet.

 

Vi söker dig som

  • Är målinriktad, du förstår vikten av uppsatta regler och rutiner för att kunna upprätthålla en mycket god kvalité samt nå uppsatta mål. Vi ser också att du är flexibel i ditt arbetsuppdrag och har ett intresse för att utvecklas.
  • Har tidigare erfarenhet av lager- och/eller logistik, mycket goda ledaregenskaper, god kommunikationsförmåga samt har lätt att entusiasmera och motivera dina medarbetare. Du bör också vara mål-och resultatinriktad, ha gott ordningssinne samt gilla att hålla ett högt tempo.
  • Arbetsbelastningen kan variera från dag till dag, vilket kräver en god förmåga inom stresshantering och möjlighet att kunna fatta lämpliga beslut och omprioriteringar, även under tidspress.

 

Delar våra värderingar

  • Framstående
  • Förebild
  • Fantasi
  • Djärvhet

 

Kort om din blivande arbetsgivare

Kunden är ett expansivt, framgångsrikt och internationellt företag som verkar inom e-handel. De arbetar huvudsakligen med logistik och e-handel och håller till i Rymliga och under expansion lokaler Brunna, Kungsängen.

Det finns goda utvecklingsmöjligheterna och man jobbar gentemot en mycket intressanta kund. Arbetsplatsen erbjuder stor mångfald och  det finns förutsättningar få din röst hörd om man ser förslag på förbättringar. 


Det finns interna utbildningar. och bl.a. ett kvinnligt logistikprogram att gå. 


Du får friskvårdsbidrag och det erbjuds buss  från centralstation för att kunna ta sig till och hem från jobbet om man inte har bil. Du får 30 dagar semester och de främjar kvinnliga ledare på arbetsplatsen. 

 

Kontaktuppgifter och ansökan

 

För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Alexandra Kung via e-post: alexandra.kung@lernia.se  om du har några frågor eller funderingar.

 

Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: urvalsfrågor, telefonintervju, kontroll i belastningsregister, videointervju och slutligen referenstagning.

 

 

 

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

 

Välkommen med din ansökan!

 

Övrigt

Placeringsort: Brunna, Kungsängen

Typ av anställning: tillsvidareanställning med sex månaders provanställning

Arbetstid: kväll mån-fre 15:00-23.45

Tillsättning:  omgående

 

 

Lernia är vägen framåt

 

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. 2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på [www.lernia.se](https://www.lernia.se/).

Ansökan


Alexandra Kung, Rekryterare

Referensnummer: 208939


Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice
0771-650 650

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.