Lernia

Stockholm

Driven HR-koordinator sökes för uppdrag i centrala Stockholm!


Ansök senast 13 december

Om tjänsten

Har du tidigare erfarenhet inom HR-området och vill utvecklas i rollen som HR-koordinator? Är du noggrann, flexibel och trivs med rekrytering och HR-administrativt arbete? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Vi söker en driven HR-koordinator för ett uppdrag i centrala Stockholm. I rollen som HR- koordinator har du en viktig funktion i organisationen. Du kommer ha en central roll inom HR och arbeta operativt och strategiskt. I rollen innebär det att du till stor del kommer arbeta med personaladministration och rekrytering. Du leder och ansvarar för hela rekryteringsprocessen med allt ifrån upprättande av kravprofiler, till hantering av referenstagning. Utöver detta kommer du vara behjälplig med diverse frågor som kan dyka upp på HR-avdelningen. Du kommer även att arbeta med diverse administrativa uppgifter till exempel förberedelse av möten och konferenser, protokollföring, uppdatering av beslutslogg samt hantering av koncerngemensamma aktiviteter och koncerndagar. Du skickar ut kallelser och ansvarar för informationsdelning. Vi ser gärna att du är flexibel och har en god administrativ förmåga. Vi kan erbjuda dig utveckling genom brett arbete i en trivsam miljö i centrala Stockholm.
 

  I arbetsuppgifterna ingår:

  • Ansvar för hela rekryteringsprocesser
  • Löpande hantering av personaladministration
  • Ansvar för exitsamtal
  • Ansvar över pulsmätningar/enkäter
  • Hantering av frågor via HR-brevlåda
  • Avtalshantering
  • Styrelseadministration
  • Koncernledningsadministration 
  • Ansvar för koncerngemensamma aktiviteter

Bakgrund

Vi söker dig som är personalvetare eller har motsvarande utbildning inom HR, samt har erfarenhet av att arbeta med rekryteringsprocesser och personaladministration. Du har god vana av diverse administrativa uppgifter, till exempel att föra protokoll. Det är också meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet. Du har mycket goda kommunikativa egenskaper i tal och skrift, i både svenska och engelska.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som HR-koordinator ser vi att du har stort intresse och vana inom personaladministration och rekryteringsprocesser. Du är lyhörd, prestigelös och trivs i en roll där du är drivande och vägleder verksamheten för att uppnå affärsmålen. För att trivas i rollen har du lätt för att kommunicera med olika människor och du har stor integritet. Du har fallenhet för att arbeta flexibelt och skapa struktur då arbetet omfattar olika områden.

Övrig information

  • Placeringsort: Stockholm
  • Tjänstgöringsgrad: 100%
  • Tillträde: 18/1–2021                             
  • Avslutas: 31/8–2021
  • Anställningsform: Visstidsanställning


Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Passar beskrivningen in på dig? Välkommen med din ansökan redan idag!

 

Om Lernia
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! 
Läs mer på lernia.se.

Ansökan


Diana Oros, Rekryterare

Referensnummer: 131812


Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice
0771-650 650

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.

Dela gärna