Daloc AB

Mariestad

Daloc AB i Töreboda söker inköpare


Ansök senast 5 mars

Nu söker Daloc efter ny kollega till sin inköpsavdelning. Är du driven och kommunikativ som person? Då är du välkommen att söka till tjänsten som inköpare hos Daloc AB i Töreboda. Du kommer att arbeta utifrån starka kärnvärden där framåtanda, trygghet och långsiktighet är en stor del av bolagets identitet.

OM FÖRETAGET
1942 tillverkade Daloc sin allra första dörr för att stå emot brand. Sedan dess har varje dörr som Daloc tillverkat haft ett viktigt syfte. Daloc är ett familjeföretag i tredje generationen som tillverkar och säljer dörrar och portar med särskilda krav, inom brand, ljud och säkerhet. På Daloc har du en viktig uppgift. Du är i din roll med och skapar trygghet för många människor. Din insats skyddar mot bränder, förhindrar inbrott och stänger ute buller och oväsen.

Idag är vi Skandinaviens ledande tillverkare av dörrar för höga krav. För att vi ska kunna behålla vårt försprång framåt är vi beroende av fler engagerade och duktiga medarbetare.

OM TJÄNSTEN
I rollen som inköpare på Daloc kommer du implementera och ansvara för avtal med speditörer och följa upp efterlevnaden av dessa. Till rollen tillkommer även löpande orderläggning och leveransbevakning av produkter inom ditt sortimentansvar samt att optimera beställningsparametrar för dessa. Vidare kommer tjänsten innebära att administrera och driva leverantörsreklamationer samt rutinbaserade operativa inköp.

OM DIG
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning logistik och teknik. Som person är du kommunikativ, analytisk och noggrann. Du drivs av att utveckla både dig själv och människor i din omgivning. För att lyckas i rollen tror vi att du är framåt som person och hungrig på att använda dina teoretiska kunskaper praktiskt i en verksamhet. Vi önskar att vår nästa kollega bidrar med ny energi och vågar tänka utanför ramarna. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med logistik och har erfarenhet inom Supply Chain Management.

FORMELLA KVALIFIKATIONER

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning logistik och teknik.
  • Meriterande med erfarenhet av Supply Chain Management

OM ANSTÄLLNINGEN

  • Placeringsort: Töreboda
  • Tjänstgöringsgrad: Heltid
  • Arbetstid: Dagtid
  • Tillträde: Omgående, så snart som möjligt. 
  • Anställningsform: Tillsvidare

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare Lina Melltoft, 0722546271 eller Anton Åberg, 0722540030. 
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.

Ansökan


Lina Melltoft, Rekryterare

Referensnummer: 149681


Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice
0771-650 650

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.

Dela gärna