Skip to main content
Lernia Linköping

Löneadministratör sökes för kommande uppdrag i Linköping


Ansök senast 15 december

Om företaget

Vi söker en löneadministratör för kommande uppdrag hos vår kund i Linköping. Uppdraget startar med upplärning i december och löper sedan på under kommande 3 månader. För rätt person finns det goda möjligheter till förlängning och anställning hos kundföretaget.

Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men jobbar hos någon av våra kunder. Det innebär att du får möjlighet att pröva på olika arbetsuppgifter och roller beroende på din bakgrund, dina målsättningar och var i landet du bor.

Arbetsuppgifter

Som löneadministratör arbetar du med personalens löner och övriga villkor, du hanterar en stor mängd personalfrågor, exempelvis löneutbetalningar och avtalsskrivande med ny personal. När en anställd har frågor kring avtal, lön och anställningsvillkor är det ofta du som löneadministratör som får besvara dessa frågor. I din roll ingår även att ge råd och stöd kring försäkringsfrågor, kollektivavtal och mycket annat. En stor del av arbetsdagen jobbar du framför datorn med olika program. Du kommer att arbeta i lönesystemet Heroma. 

Formell kompetens

- Utbildad löneadministratör alternativt avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi, handel eller administration
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi, administration och/eller kundservice är meriterande
- God datavana
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Kunskaper i lönesystemet Heroma är meriterande
- Du behärskar svenska i såväl tal som skrift
- Körkort B och tillgång till egen bil är meriterande om du inte är bosatt i Linköping

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du som söker är strukturerad och noggrann, då du till viss del själv behöver kunna planera din arbetsdag och dina uppgifter. Vi ser att du har en positiv inställning till arbete och en hög arbetsmoral. Du har lätt för att läsa av siffror och kan snabbt komma in i nya arbetsuppgifter. Jobbet som löneadministratör handlar till stor del om att ge service till kollegorna på arbetsplatsen, vi ser därmed att du är en serviceinriktad person med en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp. 

OM ANSTÄLLNINGEN

  • Placeringsort: Linköping
  • Tjänstgöringsgrad: heltid, kontorstider
  • Tillträde: december, efter överenskommelse
  • Anställningsform: visstidsanställning december 2022 - mars 2023

Information

Om du är boende på annan ort vänligen ange i din ansökan huruvida du är flyttbar eller inte.

På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! 
Läs mer på lernia.se.

Ansökan


Emelie Roivas, Rekryterare

Referensnummer: 222893


Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice
0771-650 650

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.