Skip to main content
Lernia Göteborg

Redovisningsassistent med marknadskunskaper


Ansök senast 13 februari

Redovisningsassistent med marknadskunskaper

Har du goda erfarenheter inom marknadsföring och letar efter nästa utmaning? Skulle den utmaningen kunna vara i form av att du vill släppa lös din entreprenörsanda och jobba med mer varierade arbetsuppgifter för tre växande bolag? Då är detta tjänsten för dig!

Lernia söker just nu efter en redovisningsassistent som på 50% kommer att jobba med ekonomi så som löpande bokföring, deklarationer, skatt, kundreskontra och lönehantering och på 50% variera arbetsdagarna med att vara bolagens projekt och marknadsföring. Detta kan då innebära uppgifter som att boka möten och resor, ta fram rapporter och nyckeltal, hantera sociala medier och annat marknadsmaterial tillsammans med att planera events och tillställningar med mera.

 

Koncernen har kontor i Varberg, Göteborg och Stockholm. Resor förekommer under året men annars är ditt hem den perfekta arbetsplatsen. Dagtid måndag-fredag. Önskad tillsättning under Q1 2022.

 

Arbetsuppgifter

Du kommer att bli ett viktigt tillskott till koncernens idag 15 medarbetare. Och rent arbetsuppgiftemässigt kommer du att jobba med:

  • Planera och koordinera projekt och events/investerar-möten .
  • Marknadsföring på sociala medier samt webbsida.  
  • Producera rapporter, ta fram nyckeltal, skapa presentationer och hantera mötesbokningar/resebokningar/övrig administration.
  • Löpande bokföring.
  • Hantering av rot- och rutavdrag samt skattereduktion för grön teknik.
  • Hantera skatt- och momsdeklarationer.
  • Genomföra lönekörningar för bolagens 15 medarbetare.
  • Kundreskontra och kundfakturering, följa upp obetalda fakturor och registrera nya kunder m.m.

 

Formella egenskaper

Då du i denna roll kommer att ta över arbetsuppgifter från en redovisningsfirma ligger stort fokus i formella krav på just redovisning, därför bör du som söker besitta följande för att vara aktuell:

  • Du har goda redovisningskunskaper och sitter idag eller har de senaste 5 åren suttit på en roll som redovisningsekonom.
  • Du kan svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

 

Personliga egenskaper

Trots de formella kraven på redovisningskunskaper är det ändå en nyckelroll till koncernen som vi söker och hit gäller det att vi hittar rätt person. Därför bör du som söker känna igen dig i att vara en energisk person med nära till skratt, du är en positiv doer som också är prestigelös och inte har några problem med att ta an olika typer av arbetsuppgifter – såväl högt som lågt. Vi ser också att du som söker skulle trivas som bäst i denna organisation om du vill framåt, uppåt och på sikt ta mer ansvar i en ledande roll i koncernen. Du tycker om att jobba med frihet under ansvar och i ditt arbete är du noggrann och kvalitetsmedveten. Sist men inte minst avslutar vi där vi startade i denna annons – du känner igen dig i att vara en entreprenör, hungrig på nya utmaningar!

 

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

 

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på www.lernia.se

 

För frågor om tjänsten kontakta följande:
Huvudrekryterare Ebba Andersson – ebba.andersson@lernia.se

Rekryteringsassistent Isabell Nilsson – isabell.nilsson@lernia.se

 

 

 

Ansökan


Isabell Nilsson, Rekryterare

Referensnummer: 184493


Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice
0771-650 650

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.