Skip to main content
Lernia Göteborg

Logistikinköpare till fordonsindustrin!


Ansök senast 27 januari

Nu söker vi dig med kunskap inom logistikinköp till en av våra kunder inom fordonsindustrin som levererar logistiklösningar i världsklass! Har du en stark analytisk förmåga och brinner för att leverera god service? Då kan vi ha jobbet för dig! Varmt välkommen med din ansökan. 

 

Om tjänsten

Du kommer att bli en del av en stor, global organisation som levererar logistiklösningar i världsklass. Bolaget strävar efter en innovativ och mångsidig arbetsplats, med stort fokus på kundframgång.

I rollen som Regional inköpare ansvarar du för logistikinköpsverksamheten relaterad till transportmaterialprocessen och är inköpsgränssnittet mellan produktionslogistik och leverantörer i regionen. Du kommer att säkerställa implementering av globala inköpsstrategier, projekt, system och processer samt driva operativ effektivitet på regional nivå. Du kommer att ingå i ett team av professionella inköpare som finns på flera platser i regionen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:

  • Bygga goda relationer med leverantörer 
  • Hantera tilldelade anbud inom regionen, inklusive beräkningar, utvärderingar, leverantörsmöten och förhandlingar.
  • Driva kontinuerliga förbättringar och inköpseffektivitet 
  • Se till att företagets inköpsriktlinjer följs samt främja och övervaka tillämpningen av den nödvändiga etiken och integritetsstandarden.
  • Tillhandahålla regional business intelligence, genom att kontinuerligt söka, följa upp och dela kunskap om utvecklingen av trender inom transport- och logistiksektorn med särskilt fokus inom den berörda regionen.
  • Identifiera potentiella nya leverantörer och utveckla innovativa och hållbara logistiklösningar i regionen.
  • I samordning med råvaruinköparna, utveckla och implementera råvaruinköpsstrategier.
  • Leverantörsutvärderingar

 

Vem söker vi?

Vi söker främst dig med högskoleutbildning inom logistik, inköp eller liknande. Vidare har du minst 3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll och har god vana vid kommersiella förhandlingar. Du har flytande språkkunskaper i svenska och engelska, ytterligare språk anses meriterande. Goda kunskaper i Officepaketet och SAP är en fördel. 

Vi behöver dig som är angelägen om att bli det kommersiella leverantörsgränssnittet, för att förbättra den totala effektiviteten med ett end-to-end perspektiv. Du är utmanande men rättvis i leverantörsgränssnittet och är en skicklig kommunikatör som kan hantera intressenter i en tvärfunktionell och mångkulturell miljö.  Du har en stark analytisk förmåga, finner energi i att göra skillnad samt har en positiv och pragmatisk attityd.

Information

Placeringsort: Göteborg
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Uppdragslängd: Sex månader med mycket god chans till förlängning 
Anställningsform: Visstidsanställning

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! 
Läs mer på lernia.se.

Ansökan


Alisha Morton, Rekryterare

Referensnummer: 185485


Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice
0771-650 650

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.