Intrum Sverige AB

Göteborg

Kundsupport till Intrum


Ansök senast 2 juni

 Nu rekryterar vi nya kollegor till Intrums team i Göteborg och vi söker dig som är serviceinriktad, ödmjuk och som vill komma till en arbetsplats med stort fokus på att hjälpa människor till en sund ekonomi.

Intrum Sverige AB är branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster och sitter mitt i centrala Göteborg. Nu söker vi personer till rollen som kundsupport med hjärtat på rätta stället till deras målmedvetna Front Office-team för ett långsiktigt uppdrag där det finns mycket goda chanser att bli tillsvidareanställd direkt hos Intrum. 

 

Arbetsuppgifter
I din roll som kundsupport är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att ta emot inkommande ärenden från våra slutkunder främst via samtal men även via mail. Som kundsupport arbetar du med att hitta lösningar som ligger i linje med kunder och slutkunder. Tillsammans med ditt team kommer du genom hög servicegrad och lösningsorienterat förhållningssätt öka kundernas kassaflöde.


Några av dina dagliga uppgifter består av att:

  • Besvara inkommande telefonsamtal från slutkunder
  • Besvara mail från slutkunder
  • Ha kontakt med myndigheter och ombud
  • Samarbeta tätt med övriga funktioner inom Intrum

 

Din bakgrund
För att trivas i rollen som kundsupport ser vi att du har några års erfarenhet av att arbeta relationsskapande med hög servicekänsla. Du har god vana att arbeta i Outlook och hela Office-paketet, samt förmåga att arbeta i flera system parallellt. Tjänsten innebär mycket kontakt med slutkund och därmed ser vi att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Till det ser vi gärna att du pratar ytterligare något språk.

 

Personliga egenskaper
Vi söker dig som vill vara med och bidra till att människor får en sundare ekonomisk situation. För att trivas i rollen som kundsupport har du ett empatiskt förhållningssätt och du trivs med att ha mycket kundkontakt. Du är ansvarsfull och lösningsorienterad samtidigt som du har förmåga att arbeta effektivt då du hanterar många ärenden under din arbetsdag. Slutligen ser vi att du är en sann lagspelare med tron på att de bästa resultaten uppnås tillsammans i grupp samtidigt som man har kul på arbetsplatsen!

 

Är det dig vi beskriver? Tveka inte på att skicka in din ansökan!

 

Anställningsform
Dina första sex månader kommer du att vara konsult via oss på Lernia och därefter är ambitionen att du fortsätter din utveckling som anställd direkt på Intrum.

 

Tillträdesdag
10 juni. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

 

Ansvarig rekryterare
Olivia Bengtsson
olivia.bengtsson@lernia.se 

 

Referensnummer
99195

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

 

Ansökan


Har du frågor om tjänsten?

Olivia Bengtsson, Rekryterare


0771-650 650

Referensnummer: 73961

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.

Dela gärna