Skip to main content
Lernia Gävle

Ekonomiadministratör till Lernia AB


Ansök senast 31 januari

Lernia AB söker nu en driven, lösningsorientrad och systemintresserad Ekonomiadministratör till sitt Shared Service Center i Gävle. Lerniakoncernen består idag av de tre divisionerna Utbildning, Matchning och Bemanning samt affärsstöden Ekonomi, HR, Marknad och Affärsutveckling.

Rollen som Ekonomiadministratör återfinns på redovisningsavdelningen på Lernias Shared Service Center (SSC) i Gävle. Centret har idag ca 50 anställda varav tio personer inom avdelningen Redovisning.

Arbetsuppgifter och tjänsten

Som Ekonomiadministratör kommer du främst att arbeta med leverantörsfakturaflödet inklusive support till koncernens medarbetare. Rollen innefattar även administration kopplad till anläggningsregistret samt systemadministration och utveckling av IT-systemstöd innefattande bland annat affärssystemet Raindance.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Distribution av inkommande leverantörsfakturor
  • Kontering av återkommande fakturor
  • Säkerställa betalning av administrerade fakturor
  • Support och stöd till beställare, fakturamottagare och attestant i organisationen
  • Registrera inköp och försäljning av anläggningstillgångar
  • Administrera avskrivningar samt ansvara för avstämning och dokumentation av anläggningsregistret
  • Identifiera ständiga förbättringar samt bidra till att optimera och utveckla IT-systemstöd.
  • Identifiera och förmedla eventuella avvikelser mot såväl externa som interna redovisningsregler.

Erfarenhet, utbildning och person

För att vara framgångsrik i denna roll krävs att du har några års erfarenhet av arbetsuppgifter inom redovisningsområdet. Du har god kännedom om BAS-kontoplanens uppbyggnad samt goda kunskaper inom skatteområdet. Du är van att arbeta processorienterat och har ett intresse för att driva ständiga förbättringar. Vidare så har du god förståelse för IT-baserade ekonomi- och verksamhetssystem samt av Excel.

Vi ser att du är minst gymnasieekonom eller har motsvarande utbildning som ses som likvärdig.

Vi söker efter dig som kan arbeta självständigt samtidigt som du även har lätt för att samarbeta. Du är kommunikativ och vågar ifrågasätta när det behövs. Vidare har du höga krav på noggrannhet och professionalism samt besitter ett lugn vid korta deadlines. Har du tidigare erfarenhet från processutvecklingsarbete så ses det som meriterande.  

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Omfattningen är heltid mån-fre, kontorstider. 

Provanställning/Heltid/Gävle
Möjlighet till viss del distansarbete och flextid

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse

 

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så tveka därför inte över att skicka in din ansökan redan idag om profilen stämmer bra in på dig!

Välkommen med din ansökan!

 

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!  Läs mer på lernia.se.

Ansökan


Sait Bajrami, Rekryterare

Referensnummer: 220051


Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice
0771-650 650

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.