Skip to main content
Lernia Varberg

Projektledare: digitalisering av orderprocessen hos Varbergs Skyltgravyr


Ansök senast 10 oktober

Är du en driven person med ett stort intresse för såväl utvecklingsprojekt som operativt arbete? Vill du vara med och bidra till Varbergs Skyltgravyrs framgångar? I rollen som projektledare hos Varbergs Skyltgravyr får du chansen till att göra just detta! Vi söker nämligen efter dig som har erfarenhet av orderberedning, ett intresse för produktdesign och som brinner för förändringsarbete i form av digitalisering av verksamheten.

Känner du igen dig i denna beskrivning? In och sök redan idag, tillsättningen kan komma att ske omgående!

Om företaget

Varbergs Skyltgravyr står för svenskt hantverk och hållbar produktion där företaget designar och graverar i olika hårda material: stål, mässing, koppar, aluminium, corten, trä och plast. Varje dag mäts kvalitet och leveransprecision i produktion och leverans till företagets kunder. Varbergs Skyltgravyr är ett familjeägt företag och deras fabrik på 2000 kvm ligger i Varberg på den vackra svenska västkusten. Företaget levererar till de flesta industrier där det finns behov av hållbara skyltar och märkning som hiss, el-, hotell- och fastighetsmarknader främst i Skandinavien. Dom är marknadsledande inom hissindustrin där de levererar till över 25 länder genom sina kunder. Läs mer om Varbergs Skyltgravyr på varbergsskyltgravyr.se och se ett axplock vad de tillverkar på deras Instagramkonto.

Om tjänsten

Att arbeta som projektledare för digitalisering av orderprocessen på Varbergs Skyltgravyr innebär ett brett spektrum av arbetsuppgifter. Rollen kommer att ha sitt fokus på att digitalisera företagets processer inom innesälj, produktförfrågningar, offertförfarande, orderberedning samt design och konstruktion men samtidigt kommer du också vara en viktig del av orderberedningsteamet.

Dina arbetsuppgifter kommer mer specifikt att innebära:

  • Kundbemötande och mycket kontakt med kund som lagt order.
  • Hantering av inkommande order
  • Förändring av rutinerna i ovan uppgifter.
  • Vara drivande i diskussioner om nya verktyg och program som gör linjen mellan kundförfrågan och produktionslinjen kortare.
  • Implementera förändringar i dessa led.

Tjänsten är tänkt att tillsättas omgående och pågå fram till sommarstängningen 2022. Möjlighet till förlängning finns. Arbetstiderna motsvaras av vanliga kontorstider med möjlighet till flex!

Formell kompetens

För att vara aktuell för denna roll krävs följande:

  • Erfarenhet av att driva projekt i förändring, mycket fördelaktigt inom digitalisering. Vi ser gärna att du har utvecklat liknande processer tidigare och/eller på något sätt arbetat med omstrukturering av rutiner, tagit fram nya program och skapat nya vägar för att en organisation ska kommunicera bättre.
  • Vi ser gärna att du har erfarenhet av orderberedning och/eller på något sätt har jobbat med produktförfrågningar, tät kunddialog, offertskrivning och mycket gärna konstruktion.
  • Vi ser gärna att du har rit-kunskapaer och har arbetat i CAD tidigare.
  • Du har en fallenhet för design – åtminstone så är designfrågan ett av dina stora intressen.
  • Du kan svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
  • Meriterande med kunskap i SpaceClaim och Excel.

Personliga egenskaper

Till rollen som Projektledare för digitalisering av orderprocessen söker vi framförallt dig som är en driven och engagerad person som motiveras av att jobba med digitalisering och förbättringar. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt ser vi att du tycker om förändringar och motiveras av att jobba lösningsorienterat och att du trivs i ett mindre bolag där beslutsvägarna är korta. Därmed ser vi också att du är en idérik person som har lätt för att implementera dina idéer. Avslutningsvis har du lätt för att komma in i nya grupper och känner igen sig i beskrivningen av att vara en prestigelös, social och framåt person.

Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker löpande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort
Visstidsanställning/ Heltid/ Varberg

Tillträde
Enligt överenskommelse, gärna omgående.

Övrigt
Har du frågor om tjänsten når du mig på: ebba.andersson@lernia.se
Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se
Inga ansökningar tas emot via mailen.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Ansökan


Ebba Andersson, Rekryterare

Referensnummer: 172959


Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice
0771-650 650

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.