
Fastighetsskötare med driftkompetens | Lundbergs Fastigheter | Södertälje
Ansök senast 29 september
Sök tjänstenÄr du en händig och serviceinriktad individ som söker nya utmaningar? Lundbergs Fastigheter söker en engagerad fastighetsskötare med driftkompetens, till sitt team i Södertälje. Här får du chansen att arbeta med varierande uppgifter och bidra till att skapa trivsamma och välskötta miljöer för boende och företag.
Om företaget
Lundbergs Fastigheter grundades 1944 och har vuxit till en av Sveriges stora privata fastighetsägare, med drygt 170 medarbetare. I dag finns vi i 10 städer och har tre affärsområden: bostad, kontor och handels- och mötesplatser. Lundbergs Fastigheter är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade L E Lundbergföretagen AB.
Om tjänsten
Som fastighetsskötare hos oss ingår du i ett team med sex fastighetsskötare i Södertälje. Tillsammans jobbar ni nära våra kunder för att säkerställa en kundupplevelse som präglas av omtanke och engagemang. Nöjda kunder är helt avgörande för att vi ska fortsätta utvecklas och vara konkurrenskraftiga.
Arbetet som fastighetsskötare är varierat och fysiskt, med mycket eget ansvar. Du planerar och genomför självständigt dina arbetsuppgifter och har ett nära samarbete med förvaltare, uthyrare, driftingenjör och andra medarbetare. Du har också löpande dialog med de entreprenörer som utför uppdrag i våra fastigheter. I denna roll kommer du förutom fastighetsskötarrollen även ha uppgifter inom driften.
En typisk arbetsdag kan börja med en genomgång av inkomna serviceanmälningar samt en genomgång av våra värme och ventilationssystem via vår drift och övervakningsportal. Därefter tar du en runda i våra fastigheter för att säkerställa att allt ser välskött ut och åtgärdar eventuella brister. Du planerar och utför även förebyggande underhåll och ronderingar av teknikutrymmen. Uppgifterna varierar under dagarna med felsökning av klimatärenden, reparationer och hålla rent och snyggt i och kring våra fastigheter.
Uppdraget börjar som ett hyruppdrag via Lernia, med mål att bli en tillsvidareanställning hos oss. Placering är på vårt fina, nyrenoverade kontor i Södertälje där vi idag är totalt 12 medarbetare.
Om dig
Vi söker dig som har flera års erfarenhet som fastighetsskötare eller motsvarande och det är meriterande om du har praktiska kunskaper inom fastighetsteknik och drift.
Att du har en god social förmåga och förstår värdet av nöjda kunder är en förutsättning för att trivas och lyckas i rollen. Vi tror att du beskrivs som en serviceinriktad och positiv person som trivs med att samarbeta och hjälpas åt. Du är ansvarstagande och ordningsam och säkerställer att dina arbetsuppgifter slutförs med gott resultat och i tid. Du är en person man kan lita på, som ställer upp och är en lagspelare som ger energi till gruppen.
Arbetet kräver att du har B-körkort, talar obehindrad svenska och har allmän datorkunskap.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för uppdraget.
Som en av oss
Som anställd bemanningskonsult hos oss på Lernia får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.
Om Lernia
Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.
Hur du söker tjänsten
För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor är du välkommen att kontakta Hanna Karlsson via e-post: hanna.karlsson@lernia.se