
Vill du vara med och bidra till en verksamhets utveckling mot ökad digitalisering?
Vår kund i Hjo söker just nu en Ekonomiassistent för ett spännande och varierat uppdrag. Här får du chansen att vara med i övergången från en traditionellt manuell ekonomihantering till en mer digitaliserad process. Tjänsten passar dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs i en administrativ roll där struktur och service står i fokus.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att ansvara för löpande arbete med kund- och leverantörsreskontra samt annan ekonomiadministration. Du kommer att arbeta i en verksamhet där mycket av det ekonomiska arbetet fortfarande sker manuellt, vilket innebär ett stort inslag av pappershantering och fysisk närvaro på plats i Hjo. Samtidigt är du med och stöttar digitaliseringsresan mot mer effektiva arbetssätt.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat att:
-
Hantera kund- och leverantörsreskontra
-
Utföra pappersbaserad dokumenthantering
-
Ansvara för övriga administrativa uppgifter kopplade till ekonomi
-
Stödja arbetet med att digitalisera delar av ekonomiflödet
-
Samarbeta med kollegor för att skapa ordning och struktur i det dagliga arbetet
Befogenheter
-
Ha ansvar för det löpande ekonomiarbetet inom dina arbetsområden
-
Bidra med förbättringsförslag för att effektivisera rutiner och arbetsflöden
Din bakgrund
Krav
-
Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarande erfarenhet
-
Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration, gärna med reskontra
-
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
-
God kommunikationsförmåga och samarbetsförmåga
-
Strukturerat och noggrant arbetssätt
-
Förmåga att ta ansvar och arbeta självständigt
Meriterande
-
Erfarenhet av att arbeta i organisationer som är i en digitaliseringsprocess
-
Tidigare erfarenhet från liknande administrativ roll i en mindre eller medelstor organisation
Övrigt
-
Start: Snarast eller enligt överenskommelse
-
Omfattning: Heltid, 100 %
-
Placering: På plats i Hjo
-
Arbetstid: Flexibla arbetstider mellan ca 07.30–16.30
-
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning (eller enligt kundens villkor)
Hur du söker tjänsten
Scrolla ner till ansökningsformuläret nedan för att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryterare Hanna Avonds via e-post: hanna.avonds@lernia.se. Vi gör urval och intervjuer löpande, så vänta inte med att söka!