Key Account Manager 50% | AstraZeneca | Skåne
Ansök senast 14 november
Sök tjänstenOm tjänsten
Gör en meningsfull skillnad för patienter som lever med KOL. Som Key Account Manager (50%) inom AstraZenecas Respiratory-franchise kommer du att driva utbildande insatser och värdebaserad kundhantering i primärvården inom Skånes sjukvårdsregion. (Ska kunna resa till Kristianstad, Ängelholm, Malmö och Lund)
Arbetsuppgifter:
- Genomföra 3–4 fysiska och/eller digitala produktinformationsmöten per vecka med primärvårdsaktörer i Skåneregionen
- Driva värdeskapande samarbeten med vården för att maximera AstraZenecas kundhantering
- Identifiera affärsmöjligheter, anpassa och kommunicera värdeerbjudanden utifrån kundbehov
- Samarbeta tvärfunktionellt med Medical, Market Access och Marketing för att säkerställa samordnad och regelrätt extern kommunikation
Om dig
Formella kompetenser
- Försäljningserfarenhet inom primärvård är önskvärt
- Dokumenterad kundintegritet och fokus på kundnöjdhet
- Vetenskaplig förståelse och kommunikativ förmåga
- Språkkunskaper: Svenska och engelska
- LIF-certifiering eller relevant vårdutbildning
- Körkort
Meriterande
- Erfarenhet från läkemedelsindustrin eller medtech
- Tidigare arbete med primärvård
- Förmåga att arbeta tvärfunktionellt och skapa värdebaserade lösningar
Övrigt
- Anställningsform: Tidsbegränsat konsultuppdrag genom Lernia Bemanning & Rekrytering
- Deltid: 50% fördelat över ca 4 dagar i veckan,
- Start- och slutdatum: 1 december 2025 – 30 juni 2026 (möjlighet till förlängning till årets slut)
- Placering: Skåne, fältbaserat med 3–4 produktinformationsmöten per vecka. (Ska kunna resa till Kristianstad, Ängelholm, Malmö och Lund)
- Fokus: Primärvård, med hög kundnärvaro och utbildande produktinformation
Observera att rekryteringsprocessen innefattar drog- och alkoholtest samt en bakgrundskontroll.
Vi kommer också efterfråga dina tidigare utbildnings- och arbetsgivarintyg.
Om AstraZeneca
AstraZeneca Nordic har cirka 550 medarbetare i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Esbo. Vi är en erkänd ledare inom våra kärnområden, driver innovativ forskning, lanserar nya produkter och samarbetar nära med vården för att förbättra livet för miljoner människor. Hos oss får du friheten att utmana status quo och låta din nyfikenhet blomstra.
Som en av oss
Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats.
Om Lernia
Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.
Så här ansöker du
Detta är en allmän intresseanmälan. Du ansöker genom att besvara urvalsfrågorna och bifoga ditt CV. Om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Adrian på adrian.runsten@lernia.se
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!