< Kundservice
Logotyp för Axess Logistics AB
Axess Logistics AB - Malmö

Supportmedarbetare | Axess | Malmö

Ansök senast 14 juni

Sök tjänsten

Axess Logistics stora passion är att tillsammans med sina kunder finna värdeskapande, effektiva och lönsamma lösningar inom billogistik. Genom Axess Logistics skräddarsydda logistikupplägg och unika infrastruktur erbjuds kunderna en totallösning av billogistik för importerade fordon till den skandinaviska marknaden. Axess Logistics arbetar kompetent, effektivt, lösningsorienterat och nytänkande.

 

Om tjänsten

Du kommer att arbeta som en viktig del av vårt supportteam som stöttar både våra kunder och vår produktion. Det dagliga arbetet består främst av skriftlig kommunikation via mail och möten, men även i viss mån via telefon. Din roll är central för att säkerställa att våra processer flyter på effektivt och att kundernas fordon hanteras korrekt och levereras i tid.

Hos Axess Logistics blir du en del av en engagerad och driven organisation där samarbete och utveckling står i centrum. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får växa med uppgiften och vara med och påverka. Här är varje dag en möjlighet att lära sig något nytt och bidra till vår gemensamma framgång.

Inledningsvis kommer du att vara anställd av Lernia Bemanning och uthyrd till Axess Logistics. På sikt finns det, för rätt person, goda möjligheter till anställning hos Axess Logistics.  Tjänsten är på  heltid med placering i Malmö. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt dock senast i augusti.

Arbetsuppgifter

  • Besvara inkommande mail och samtal med ett vänligt och lösningsorienterat bemötande.
  • Delta i möten och ha tät kommunikation med både kunder och interna team.
  • Koordinera så att rätt tjänster utförs på fordonen innan leverans.
  • Utföra administrativa uppgifter kopplade till kundkontakt och ärendehantering
  • Stötta produktionen med information och uppföljning.
  • Bevaka leveransprecision och följa upp avvikelser.
  • Administrera order, uppdatera priser, kund- och artikelregister.
  • Identifiera förbättringsområden och bidra till effektivare arbetsprocesser.

 

Om dig

Du är noggrann, ansvarstagande och van att arbeta självständigt, men trivs också i ett team där samarbete är avgörande. Du gillar att ha många bollar i luften och drivs av att lösa problem och göra kundens upplevelse så smidig som möjligt.

Kompetenser

  • Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
  • Tydligt servicefokus och en lösningsorienterad inställning.
  • Erfarenhet från bilbranschen är starkt meriterande.
  • Vana att arbeta i affärssystem – meriterande om du har erfarenhet av D365.
  • Goda kunskaper i Office-paketet.
  • Erfarenhet av att både ge support till kunder och produktion.
  • Förmåga att uttrycka dig väl på både svenska och engelska.

 

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats.

 

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

 

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta Konsultchef Susanne Moe, mobil: 0722 541154. Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!   

Ansökan


Referensnummer: 295100

Susanne Moe Rekryterare

Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice 0771-650 650