HR och administration
HR och administration innefattar arbete inom personalhantering och olika administrativa uppgifter i en organisation. Du behöver ha förmågan att kommunicera effektivt med anställda och hantera personalfrågor på ett professionellt och rättvist sätt. Några vanliga roller inom området är HR-generalist, personaladministratör eller löneassistent.
5 lediga jobb inom HR och administration
- GE Health Care
EHS Leader till GE HealthCare i Uppsala
Uppsala
Ansök senast 2024-05-02
- Lernia
Extrajobb som Matchningsansvarig till Lernia i Karlshamn
Karlshamn
Ansök senast 2024-05-08
- Lernia bemanning
Sommarjobb som receptionist | Borås
Borås
Ansök senast 2024-05-10
- Anticimex AB
Administratör med inriktning mot hus och besiktning till Anticimex
Gävle
Ansök senast 2024-05-09
- Anticimex AB
Kundservicemedarbetare till Anticimex för sommaruppdrag i Sundsvall
Sundsvall
Ansök senast 2024-05-12
Jobba inom HR och administration
Gillar du att jobba med administration och organisation? När du jobbar inom HR och administration är det bra att ha båda delar. Du kan till exempel behöva förstå lagar och regler för personal, eller ha olika typer av kommunikation med anställda.
Som person är det en fördel om du är noggrann, punktlig och gillar att arbeta effektivt med administration, till exempel filhantering, databehandling och kalenderhantering.
HR och administration inkluderar ofta rekrytering, personalutveckling, kompensation, arbetsrätt, förhandlingar samt konflikthantering.
Några vanliga roller inom HR och administration är:
- HR-specialist
- Personaladministratör
- HR-generalist
- HRBP
- Administratör
- Löneadministratör
- Löneassistent
- Kontorschef
- Arbetsmiljöspecialist