Lediga jobb inom HR och administration
HR och administration innefattar arbete inom personalhantering och olika administrativa uppgifter i en organisation. Du behöver ha förmågan att kommunicera effektivt med anställda och hantera personalfrågor på ett professionellt och rättvist sätt. Några vanliga roller inom området är HR-generalist, personaladministratör eller löneassistent.

5 lediga jobb inom Lediga jobb inom HR och administration
- Lernia
Praktik | Lernia Talent Acquisition | Göteborg
Göteborg
Ansök senast 2025-05-29
Nytt jobb - Lernia Bemanning & Rekrytering
Sommarjobb administratör | Lernia | Falkenberg
Falkenberg
Ansök senast 2025-05-24
- Coor
Spännande roll som Driftschef till Coor i Boden
Boden
Ansök senast 2025-05-18
- Lernia Bemanning & Rekrytering
Löneadministratör | IKEA Industry | Hultsfred
Hultsfred
Ansök senast 2025-05-04
- Lernia Utbildning
Sommarpersonal till Lernia matchning som matchningsansvarig handledare
Värnamo
Ansök senast 2025-05-11
Jobba inom HR och administration
Gillar du att jobba med administration och organisation? När du jobbar inom HR och administration är det bra att ha båda delar. Du kan till exempel behöva förstå lagar och regler för personal, eller ha olika typer av kommunikation med anställda.
Som person är det en fördel om du är noggrann, punktlig och gillar att arbeta effektivt med administration, till exempel filhantering, databehandling och kalenderhantering.
HR och administration inkluderar ofta rekrytering, personalutveckling, kompensation, arbetsrätt, förhandlingar samt konflikthantering.
Några vanliga roller inom HR och administration är:
- HR-specialist
- Personaladministratör
- HR-generalist
- HRBP
- Administratör
- Löneadministratör
- Löneassistent
- Kontorschef
- Arbetsmiljöspecialist