Professionellt bemötande

Kommunikation & ledarskap Företagsutbildning

Nästa kursstart

Vi erbjuder anpassade företagsutbildningar i era eller våra lokaler utifrån era behov. 

Allt fler arbetar inom yrkesgrupper där service och ett professionellt bemötande är viktigt. När vi kommer i kontakt med kunder så blir mötet en viktig beståndsdel i tjänsten vi utför. Inom en organisation blir de anställda varandras kunder och möts internt i olika former av möten. Utbildningen i professionellt bemötande ger dig ökad kunskap och viktiga verktyg för att bättre hantera olika typer av interna och externa kundmöten.

För vem passar utbildningen?

Chefer och medarbetare som arbetar i yrkesgrupper där ett professionellt bemötande är viktigt.

Vad leder utbildningen till?

Efter kursens slut kommer du att ha ökad kunskap om vad ett professionellt bemötande innebär såväl internt som externt. Du kommer också få verktyg och metoder för att bemöta olika typer av kunder på ett professionellt sätt.

Innehåll

• Vad skiljer en bra serviceorganisation från en ledande serviceorganisation?
• Vilka är mina ”kunder” och hur ser deras förväntningar ut? 
• Min professionella yrkesroll och vad som ingår i den
• Bemötandestilar: Att etablera och bygga relationer 
• Kommunikationens grunder: feedback, aktiv lyssning, kroppsspråk, ordval
• Bemötandeprocessen: Hörnstenar i ett professionellt bemötande
• Att hantera utmanade situationer/kundklagomål på ett konstruktivt och strukturerat sätt
• Att hantera stress i utmanande kundmöten

Utbildningen är upplevelsebaserad och varvar kortare teoripass med praktisk träning. 

Varför välja Lernia?

Öppna/Stäng
  • Våra utbildare är erfarna yrkespersoner och duktiga pedagoger
  • Nära samarbete med branschorganisationerna
  • Vi erbjuder både öppna utbildningar och skräddarsydda lösningar för just ditt företag
Till ansökan Kontakta oss för mer information.

Senast uppdaterad: 2016-11-04

1Intresseanmälan

Vi erbjuder anpassade utbildningar i era eller våra lokaler utifrån era behov. För intresseanmälan och bokning av företagsanpassade grupputbildningar kontakta kundtjänst: 0771-650 600 eller foretagsutbildning@lernia.se

2Bokningsbekräftelse

Företagsanpassad grupputbildning:

Du får all information du behöver vid kontakt med kundtjänst eller din kontaktperson.

Om utbildningen

Öppna/stäng

För vem passar utbildningen?

Chefer och medarbetare som arbetar i yrkesgrupper där ett professionellt bemötande är viktigt.

Vad leder utbildningen till?

Efter kursens slut kommer du att ha ökad kunskap om vad ett professionellt bemötande innebär såväl internt som externt. Du kommer också få verktyg och metoder för att bemöta olika typer av kunder på ett professionellt sätt.

Innehåll

• Vad skiljer en bra serviceorganisation från en ledande serviceorganisation?
• Vilka är mina ”kunder” och hur ser deras förväntningar ut? 
• Min professionella yrkesroll och vad som ingår i den
• Bemötandestilar: Att etablera och bygga relationer 
• Kommunikationens grunder: feedback, aktiv lyssning, kroppsspråk, ordval
• Bemötandeprocessen: Hörnstenar i ett professionellt bemötande
• Att hantera utmanade situationer/kundklagomål på ett konstruktivt och strukturerat sätt
• Att hantera stress i utmanande kundmöten

Utbildningen är upplevelsebaserad och varvar kortare teoripass med praktisk träning. 

Varför välja Lernia?

Öppna/Stäng
  • Våra utbildare är erfarna yrkespersoner och duktiga pedagoger
  • Nära samarbete med branschorganisationerna
  • Vi erbjuder både öppna utbildningar och skräddarsydda lösningar för just ditt företag

Senast uppdaterad: 2016-11-04

Fakta om utbildningen

Öppna/Stäng

Kursstarter

Vi erbjuder anpassade företagsutbildningar i era eller våra lokaler utifrån era behov. 

Ansökningsperiod

Kontakta oss för mer information.

Utbildningslängd

1 dag

Praktisk information

  • För pris, se kurskatalog ovan. Betalas av respektive företag.

  • För de flesta utbildningar ges ett intyg eller betyg efter genomförd kurs.

Utbildningsplats

Enligt överenskommelse

Ansökan

Öppna/stäng

1Intresseanmälan

Vi erbjuder anpassade utbildningar i era eller våra lokaler utifrån era behov. För intresseanmälan och bokning av företagsanpassade grupputbildningar kontakta kundtjänst: 0771-650 600 eller foretagsutbildning@lernia.se

2Bokningsbekräftelse

Företagsanpassad grupputbildning:

Du får all information du behöver vid kontakt med kundtjänst eller din kontaktperson.

Har du frågor?

Öppna/Stäng
0771-650 600 Mån - Fre 8 - 16:30

Fakta om utbildningen

Öppna/Stäng

Kursstarter

Vi erbjuder anpassade företagsutbildningar i era eller våra lokaler utifrån era behov. 

Ansökningsperiod

Kontakta oss för mer information.

Utbildningslängd

1 dag

Praktisk information

  • För pris, se kurskatalog ovan. Betalas av respektive företag.

  • För de flesta utbildningar ges ett intyg eller betyg efter genomförd kurs.

Utbildningsplats

Enligt överenskommelse

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss nedan eller ring 0771-650 600.

Chatt

Chatt

Välkommen att chatta med oss! 

Börja chatta