Kundbemötande på apotek, Distans

Öppen kurs

Nästa kursstart

Löpande intag

Pris exkl. moms: 6 600 SEK

Ett bra kundbemötande är en fördel för både kund, medarbetare och arbetsgivare och därför en viktig egenskap hos en eftertraktad medarbetare i de flesta serviceyrken. Kursen ger den studerande värdefulla kunskaper genom att innehålla både teori och övningar för praktisk träning i bland annat attityder, värderingar, professionellt förhållningssätt, kommunikation, konsultativt arbetssätt, kundfokus och motiverande samtal. Fokus ligger på att tolka och lyssna på kundens behov samt att ge professionellt anpassad rådgivning.

Vad leder utbildningen till?

Ute på apoteken möter medarbetarna många olika kunder. Kursen ökar medvetenheten om hur egna attityder bidrar till att snabbt bilda uppfattningar om andra människor. Den skapar också förutsättningar för utvecklandet av det differentierade kundmötet för att bättre kunna möta kundernas behov. Kursen hjälper dig även att identifiera egna styrkor och förbättringsmöjligheter, med avseende på frågande, lyssnande och engagemang i arbetet för en bättre läkemedelsanvändning för varje enskild kund. Du får dessutom kännedom om en förändringsmodell som kallas motivationscirkeln.

För vem?

Kursen riktar sig till dig som idag arbetar på apotek och vill kompetensutveckla dig, men även till dig som arbetar inom andra serviceyrken och är intresserad av att bli bättre rustad för dina kundmöten.

Det är exakt samma utbildning som ingår som en av kurserna i vår apoteksteknikerutbildning. Skulle du senare ansöka och bli antagen till vår apoteksteknikerutbildning så kan du tillgodoräkna denna kurs så att du inte behöver läsa den igen.

Vilka förkunskaper krävs?

Det är en fördel att ha erfarenhet av arbete på apotek då flera av kundfallen och övningarna är inriktad på kundmöten på apotek, men det är inget krav.

Hur går utbildningen till?

Kursen bedrivs på distans via lärportal och distanskommunikationsverktyg. Därför behöver du ha tillgång till dator och bra internetförbindelse. Stöd av handledare, inspelade undervisningsfilmer, studiematerial och förslag på relevant kurslitteratur finns tillgängligt under kursens genomförande. Kursen genomförs på 3 veckor (100 % studietakt) eller 6 veckor (50 % studietakt). Under kursen arbetar ni helst tillsammans två och två eller flera med att ta fram frågor och svar till olika problemställningar och övningsuppgifter. Kursen examineras med en individuell skriftlig rapport.

Kursen innehåller ingen praktik och för dig som beställer denna kurs privat, finns inga garantier från Lernia eller apoteksbranschen att kunna genomföra praktik under/efter kursen.

Till ansökan Löpande intag

Senast uppdaterad: 2016-12-01

1Anmälan

Välj det tillfälle som passar er och klicka på Anmälan för att komma vidare i bokningen.

Kurstillfällen: 

  • 2016-12-30 08:00, Obegränsat antal platser - Anmälan

2Bokningsbekräftelse

Efter din anmälan kommer du få en bokningsbekräftelse via mail med nödvändig information inför kursstart. 

 

Om utbildningen

Öppna/stäng

Vad leder utbildningen till?

Ute på apoteken möter medarbetarna många olika kunder. Kursen ökar medvetenheten om hur egna attityder bidrar till att snabbt bilda uppfattningar om andra människor. Den skapar också förutsättningar för utvecklandet av det differentierade kundmötet för att bättre kunna möta kundernas behov. Kursen hjälper dig även att identifiera egna styrkor och förbättringsmöjligheter, med avseende på frågande, lyssnande och engagemang i arbetet för en bättre läkemedelsanvändning för varje enskild kund. Du får dessutom kännedom om en förändringsmodell som kallas motivationscirkeln.

För vem?

Kursen riktar sig till dig som idag arbetar på apotek och vill kompetensutveckla dig, men även till dig som arbetar inom andra serviceyrken och är intresserad av att bli bättre rustad för dina kundmöten.

Det är exakt samma utbildning som ingår som en av kurserna i vår apoteksteknikerutbildning. Skulle du senare ansöka och bli antagen till vår apoteksteknikerutbildning så kan du tillgodoräkna denna kurs så att du inte behöver läsa den igen.

Vilka förkunskaper krävs?

Det är en fördel att ha erfarenhet av arbete på apotek då flera av kundfallen och övningarna är inriktad på kundmöten på apotek, men det är inget krav.

Hur går utbildningen till?

Kursen bedrivs på distans via lärportal och distanskommunikationsverktyg. Därför behöver du ha tillgång till dator och bra internetförbindelse. Stöd av handledare, inspelade undervisningsfilmer, studiematerial och förslag på relevant kurslitteratur finns tillgängligt under kursens genomförande. Kursen genomförs på 3 veckor (100 % studietakt) eller 6 veckor (50 % studietakt). Under kursen arbetar ni helst tillsammans två och två eller flera med att ta fram frågor och svar till olika problemställningar och övningsuppgifter. Kursen examineras med en individuell skriftlig rapport.

Kursen innehåller ingen praktik och för dig som beställer denna kurs privat, finns inga garantier från Lernia eller apoteksbranschen att kunna genomföra praktik under/efter kursen.

Senast uppdaterad: 2016-12-01

Fakta om utbildningen

Öppna/Stäng

Kursstarter

Löpande intag

Pris exkl. moms: 6 600 SEK

Ansökningsperiod

Löpande intag

Utbildningslängd

3 veckor helfart eller 6 veckor halvfart

Antal poäng

0

Ansökan

Öppna/stäng

1Anmälan

Välj det tillfälle som passar er och klicka på Anmälan för att komma vidare i bokningen.

Kurstillfällen: 

  • 2016-12-30 08:00, Obegränsat antal platser - Anmälan

2Bokningsbekräftelse

Efter din anmälan kommer du få en bokningsbekräftelse via mail med nödvändig information inför kursstart. 

 

Kontakta oss

Öppna/Stäng
0771-650 600 Måndag - Fredag 8.00-16.30

Fakta om utbildningen

Öppna/Stäng

Kursstarter

Löpande intag

Pris exkl. moms: 6 600 SEK

Ansökningsperiod

Löpande intag

Utbildningslängd

3 veckor helfart eller 6 veckor halvfart

Antal poäng

0

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss nedan eller ring 0771-650 600.

Chatt

Chatt

Välkommen att chatta med oss! 

Börja chatta