2022-07-12 -

Ny VD och koncernchef för Lernia

Veronica Rörsgård har utsetts till ny VD och koncernchef för Lernia efter att Anders Uddfors på egen begäran valt att gå vidare mot nya utmaningar. Veronica kommer närmast från AcadeMedia där hon varit VD för Pysslingen Förskolor. Innan dess var hon HR- och personaldirektör för Skanska under 8 år.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att tillträda den här rollen. Lernia är ett fint bolag med lång historia. Svensk arbetsmarknad är i ett utmanande läge, många står utanför arbetsmarknaden och den gröna omställningen och utvecklingen i Norra Sverige ställer höga krav på kompetensförsörjningen. Jag brinner att få bidra till svensk arbetsmarknad genom utbildning, matchning och bemanning, säger Veronica Rörsgård, tillträdande VD och koncernchef för Lernia.

- Jag är oerhört glad att Veronica börjar som VD och koncernchef hos oss på Lernia. Veronica har en lång och bred erfarenhet från näringslivet. Veronica kommer att fortsätta att utveckla Lernias verksamhet med att matcha och bygga människors kompetens, talang och potential med Sveriges arbetsgivares behov av arbetskraft, säger Kjell Hasslert, styrelseordförande Lernia.

Veronica tillträder som VD och koncernchef den 3 oktober. Fram till dess är Inge Lindberg tf VD och koncernchef.

Kontakt Katarina Devell

Katarina Devell, Kommunikationschef