2021-02-01 -

Christian Hultén ny divisionschef för Lernia Bemanning

Lernia rekryterar Christian Hultén som chef för division Bemanning. Christian har en gedigen erfarenhet från ledande positioner i internationella personalintensiva koncerner samt från nischföretag inom digitaliserad matchning.

Christian Hultén Christian Hultén

Lerniakoncernen står efter en tids omstruktureringsarbete och parering av coronapandemins följdeffekter redo för nästa kliv. Bemanningsverksamheten har skördat många kundframgångar med ökande marknadsandelar och står väl rustad att ta nästa steg i utvecklingen med förbättrad effektivitet samt ökad kund- och personalnöjdhet. Detta utgör ett bra läge att få in en ny divisionschef som leder vidareutvecklingen av Lernia Bemanning.

- Vi har rekryterat en mycket erfaren och kompetent ledare med bred erfarenhet från närliggande branscher, vilket kommer att bli viktigt för att realisera vår lagda strategi. Christian har både erfarenheten och de personliga egenskaperna som gör honom till rätt person att leda nästa fas i vår utveckling med ambitionen att förnya och förbättra vår bemanningsmodell. Hans erfarenhet och strategiska höjd är extra viktig då hela bemanningsbranschen är hårt konkurrensutsatt. Christians kunskaper är även ett värdefullt tillskott till Lernias koncernledning, säger Anders Uddfors, vd Lernia AB.

Christian Hultén har lång och gedigen erfarenhet av att leda stora personalintensiva verksamheter i förändring. Under flera år har Christian varit del av koncernledningen på Transcom där han innehade roller som COO och General Manager för Norra Europa. Christian har även varit delaktig i att genom digitalisering förnya bemanningsbranschen i bolag som JobAgent och Zerolime.

- Jag brinner för att på ett hållbart sätt förnya och modernisera bemanningsbranschen. I mina olika roller har jag varit med om att effektivisera och förbättra kund- och medarbetarnöjdhet, ofta via förbättrade och automatiserade processer. Att jag nu ges möjlighet att göra det med en marknadsledande aktör som Lernia känns oerhört spännande. Inte minst då jag delar Lernias värderingar och stora samhällsintresse, säger Christan Hultén, tillträdande divisionschef Lernia Bemanning AB.

Christian Hultén tillträder tjänsten som divisionschef den 15 februari.

Christian Hultén Christian Hultén

Katarina Devell, Kommunikationschef