2016-04-22 -

 

Pressmeddelande

Lernias jobbexperiment Nätverkskollen finalistbidrag i Europeiska kommunikationstävlingen Sabre Awards

Nätverkskollen har blivit utsedd till en av finalisterna i den internationella och prestigefyllda kommunikationstävlingen Sabre Awards. Tillsammans med Jung Relations tävlar bidraget i kategorin ”Professional Services”.

- Nätverkskollen är en i raden av många initiativ som Lernia lanserat för att hitta nya sätt att få människor i jobb. Nomineringen är ett bevis på att vi, näringslivet och enskilda personer, tillsammans kan utmana och förändra svensk arbetsmarknad säger Roken Cilgin, kommunikationschef på Lernia. Med hjälp av innovativa lösningar, som i det här fallet ett digitalt jobbexperiment, gav vi allmänheten ett verktyg för att själva engagera sig och bli en del av lösningen så att fler kommer i jobb.

Kampanjen Nätverkskollen är ett digitalt jobbexperiment och genomfördes under hösten 2015. I Nätverkskollen uppmanade Lernia svenska folket till att bli en jobbförmedlare genom att testa och dela med sig av sitt nätverk till jobbsökande på sociala medier. Läs mer om Nätverkskollen här.

Se exempel på en av filmerna från Nätverkskollen här.

Presskontakt

Elias Wästberg

Elias Wästberg, PR-ansvarig


elias.wastberg@lernia.se

072-254 66 24