Lernias truckutbildningar - En säker väg till truckkort

Efterfrågan på utbildade truckförare är stor. Lernias truckutbildningar är en säker väg till truckkort. Välkommen att boka utbildning, både som företagskund eller privatperson!

Med dagens utveckling inom industrin, där högre krav ställs på flexibilitet och arbetsrotation ökar också kraven på truckkort, både vid nyanställning och kompetensutveckling av befintlig personal, säger Sofie Falk som arbetar med Lernias företagsutbildningar.

Trucken är ett av av våra farligaste arbetsredskap inom industrin; Arbetsmiljöverkets statistik visar att runt 800 personer skadas i olyckor och tillbud varje år. Att som företag välja truckleverantör utifrån den kortaste utbildningstiden eller det lägsta priset, kan därför bli kostsamt.

– Med rätt utbildning hade många av dessa olyckor kunnat undvikas. På Lernia vill vi ta vårt utbildningsansvar och för oss är säkerheten nummer ett, säger Sofie Falk som arbetar med Lernias företagsutbildningar.

Lernias truckutbildningar följer branschens riktlinjer och läroplanen TLP10. Hos Lernia kan du gå Truckförarutbildning A + B på åtta orter i landet. Utbildningen omfattar fem dagar och varvar teori och praktik. Läs mer och boka Truckförarutbildning A + B här.

I Göteborg finns även en anpassad utbildning, där delar av teorin genomförs på distans. Läs mer och boka här!

Våra utbildare är certifierade av Transportfackens Yrkes - och Arbetsmiljönämnd (TYA) och har lång och gedigen erfarenhet av att utbilda truckförare. De fokuserar på att varje enskild individ ska få rätt förutsättningar utifrån truckläroplanen. Morgan Jäghagen arbetar som truckutbildare på Lernia. Här berättar han mer om utbildningen och varför säkerheten är så viktig.

Morgan Jäghagen berättar om truckutbildningen på Lernia

Checklista vid val av utbildningsanordnare:

1. Välj en leverantör som följer truckläroplanen TLP10.
  2. Välj en trygg och etablerad leverantör med erfarna utbildare
  3. Se till att det finns ett tydligt utbildnings-upplägg för både de teoretiska och praktiska momenten.
Kombination av upplägget och utbildarens fantastiska engagemang att dela med sig av sina kunskaper inom området, gav mig bästa möjligheter att klara av både det teoretiska och praktiska provet.
”Älskade upplägget med hela utbildningen, allt ifrån praktiken till det teoretiska. Det var pedagogiskt och smidigt samt lätthanterligt, Utbildarna var väldigt tillmötesgående och tog sig verkligen tiden att förklara och visa.”