Lernia gästar Working for Change

För att diskutera nyttan och möjligheter till hur den kulturella/etniska mångfalden ska öka i Svenskt Näringsliv deltar Roken Cilgin, kommunikationschef, Lernia, i panelsamtal under årets Working for change tillsammans med bland annat Azita Shariati, VD, Sodexo AB, Pierre Olofsson, VD, Skanska Sverige och Torborg Chetkovich,VD, Swedavia AB.

Lernia gästar Working for Change

– Sverige lider inte brist på kompetens, tvärtom är vi ett land dit människor söker sig till. Men om företag ska kunna del av den kompetensen måste vi se över hur vi anställer. Det är inte alls ovanligt att företag sitter med förlegade kravspecifikationer som i onödan utesluter stora delar av befolkningen från den aktuella tjänsten. Ta till exempel krav på svenskt gymnasiebetyg, vilket många företag har, kan man tänka sig att motsvarande utbildningsnivå från utlandet är likvärdig? I Sverige tenderar vi att stirra oss blinda på vad som saknas i ett CV istället för att fokusera på vilka delar som enkelt går att bygga på. Så länge det ser ut som det gör idag kommer dagens kompetenssvinn fortgå, säger Roken Cilgin.

Katarina Devell, ansvarig mångkulturell marknadskommunikation, Lernia, medverkar som talare under workshopen ”Hur når du effektivt mångkulturella svenskar? Kommunikation ur ett kommersiellt perspektiv och för samhällsaktörer”.

Mer information om dagen hittar du på Working for Change.

Har du frågor till Roken Cilgin eller Katarina Devell? Kontakta Roken Cilgin, kommunikationschef, roken.cilgin@lernia.se eller tele: 0722- 54 10 50

Under dagen twittrar Katarina Devell om vad man kan tänka på i sin mångkulturella kommunikation. Följ Katarina och Roken på twitter här:

Roken Cilgin twitter

Katarina Devell twitter

Du kan även följa Lernias twitter här.

Offert

Offertförfrågan

Kontakta oss nedan eller ring 0771-650 600

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss nedan eller ring 0771-650 600.

Chatt

Chatt

Välkommen att chatta med oss! 

Börja chatta