Kommunikativ resurs sökes till inköpsavdelningen på global företag i Stockholm

Lernia

Ort

Stockholm

Uppdragstyp

Uthyrning

Tillträdesdag

Enligt överrenskommelse

Sista ansökningsdag

Om företaget

Vill du jobba för ett av världens största företag och bli inköpsavdelningens nya resurs? I så fall är det här rollen för dig. Företaget är verksamma inom life science området och beläget i Uppsala. Vi söker efter dig som har kapacitet att lyfta vår kunds inköpsorganisation till nya nivåer!

Arbetsuppgifter

Du kommer att jobba på den nordiska avdelningen för inköp där du arbetar med strategiska frågor kring olika typer av tjänster. Du kommer att ha en kommunikativ roll, likt en projektledare och bör därför kunna hålla en god dialog med chefer och medarbetare. Du kommer att jobba med kostnadseffektivisering och ständiga förbättringar gällande inköpsrutiner och processer. Vidare kommer du att ha en rådgivande roll gentemot chefer och andra funktioner gällande strategier, processer och rutiner inom det egna området. Samarbete med företagets olika intressenter på europeisk och global nivå förekommer.

Formell kompetens

- Högskoleutbildning inom inköp, ekonomi eller annan relevant utbildning. Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. - Minst 4 års erfarenhet av relevant arbete, som t.ex. Key account manager. - Flytande kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning, förbättringsarbete samt om du har goda kunskaper i finska.

Din bakgrund

Vi ser gärna att du har erfarenhet av inköp samt flera års erfarenhet av arbete i ett globlat företag. Som person tar du dig fram obehindrat i en stor organisation och kan kommunicera inom alla nivåer. Du kan se nya lösningar på komplexa utmaningar och har sinne för affärer. Vidare är du är strategisk, analytisk och har stor integritet.

Personliga egenskaper

Som person bör du vara nyfiken och ödmjuk samt besitta förmågan att identifiera problem och komma med nytänkande lösningar. Du bör också kunna växla mellan olika arbetsuppgifter obehindrat. Vidare ser vi att du har förmågan att inspirera kollegor samt leda mindre grupper.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Heltid/Visstidsanställning/Uppsala Arbetstid: Dagtid, måndag - fredag

Tillträdesdag

Enligt överrenskommelse

Information

Detta är ett föräldravikariat på 12 månader men för rätt person finns goada chanser till att fortsätta utvecklas inom företaget.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Mer information/kontaktperson

Andreas Båth
Referensnummer: 19154

Ansökan

Stäng

Ansökningsformulär

* Obligatoriska uppgifter
Bifoga CV och eller personligt brev

(Max filstorlek är 4 MB)

Aktuella bifogade filer:

Du har väl inte missat att lägga in ditt CV hos oss?

Låt oss bli din språngbräda till drömjobbet. Registrera ett cv och bli 100% sökbar för våra rekryterare, vilket även underlättar om du i framtiden vill söka ytterligare tjänster.

Nu kan du också importera ditt CV från LinkedIn

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss nedan eller ring 0771-650 600.