Socialsekreterare inom Barn och Familj i Göteborg

För kunds räkning

Två glada kvinnor med världskarta i bakgrunden

Ort

Göteborg

Uppdragstyp

Rekrytering

Sista ansökningsdag

Om företaget

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas. I vår närhet finns alltid naturen, med sjöar, vandringsleder och artrikt fiske. Tillsammans med vår rika historia har vi mycket att erbjuda. Här finns ett varierat utbud av aktiviteter, affärer och upplevelser, allt inom ett rimligt avstånd. I kommunen arbetar ca 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 13 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, fler semesterdagar för medarbetare över 40 år, fördelaktig billeasing, bidrag till studielitteratur och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.

Arbetsuppgifter

Nu söker vi dig som är socialsekreterare och som vill vara med och utveckla vår verksamhet inom Barn och Familj. Vi arbetar ständigt med att förbättra vår verksamhet för att kunna möta de behov och utmaningar vi ställs inför på bästa sätt. Vi behöver därför förstärka vår utredningsgrupp som är verksamma inom Barn och Familj. Vi erbjuder en organisation med många möjligheter, som är utvecklingsorienterad och under ständig förbättring. Du blir del av en arbetsgrupp med 15 engagerade kollegor. En av våra kollegor arbetar heltid med metodstöd. Vi har därmed möjlighet att erbjuda den enskilde medarbetaren en till två timmars enskilt metodstöd/vecka samt metodstöd på möten och vid spontana tillfällen däremellan. Varje medarbetare erbjuds även enskild tid med enhetschef varje månad. Vi genomför även regelbundet olika kompetenshöjande aktiviteter. Vi har implementerat nya BBiC och vi erbjuder samtliga medarbetare MI-utbildning, utbildning i ICDP samt barnsamtal. Vi erbjuder övriga utbildningar utifrån behov hos organisationen och/eller den enskilde. Vi arbetar även intensivt med att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö, en rolig arbetsplats och givetvis ett gott socialt arbete som vi kan vara stolta över. För att nå detta arbetar vi Lean-inspirerat, vilket förtydligar, förenklar och underlättar våra processer. Vi jobbar med tidmätningar och olika alternativ för att minska arbetsbelastningen.

Din bakgrund

Vi söker dig som är utbildad Socionom eller har annan likvärdig utbildning. Kanske har du några års yrkeserfarenhet som socialsekreterare, men du kan även vara relativt nyutexaminerad. Du har den kompetens som krävs för att utföra myndighetsutövning och har god insyn i de lagkrav och riktlinjer som gäller för vårt arbete. Har du specifikt erfarenhet inom området Barn och familj så är det meriterande, men även erfarenhet från närliggande områden är meriterande.

Personliga egenskaper

Vi söker en positiv person som tycker att barns levnadsvillkor är viktiga och avgörande. En person som vill, kan och vågar se tillvaron utifrån vad som är bäst för barnet. En person som vill göra skillnad och som vill vara med i vår strävan mot att bli Sveriges bästa socialtjänst. Vidare vill vi att du är prestigelös och samarbetsvillig, med god kommunikativ förmåga samt en öppen och flexibel inställning. Detta då vi är en organisation under utveckling och där våra ärenden är av olika karaktär och med olika förutsättningar.

Information

Vi söker tre nya medarbetare på heltid. Två av tjänsterna är inledningsvis vikariat med goda möjligheter till fortsättning och den tredje är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. I den här rekryteringen samarbetar Lilla Edets kommun med Lernia och vid frågor om tjänsterna är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Gran på telefon; 0722-54 18 43

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Mer information/kontaktperson

Emma Gran, 0722-54 18 43
Referensnummer: 19584

Ansökan

Stäng

Ansökningsformulär

* Obligatoriska uppgifter
Bifoga CV och eller personligt brev

(Max filstorlek är 4 MB)

Aktuella bifogade filer:

Du har väl inte missat att lägga in ditt CV hos oss?

Låt oss bli din språngbräda till drömjobbet. Registrera ett cv och bli 100% sökbar för våra rekryterare, vilket även underlättar om du i framtiden vill söka ytterligare tjänster.

Nu kan du också importera ditt CV från LinkedIn

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss nedan eller ring 0771-650 600.