Lernia

Stockholm

Erfaren och Driven arbetsledare sökes till logistikföretag


Ansök senast 30 november

Trivs du i en ledarroll där du har ansvar kring det dagliga arbetet? Är du en driven och ansvarstagande person som har erfarenhet av att leda samt fördela arbete? Då har vi jobbet för dig på Lernia Bemanning AB. 

För kunds räkning söker vi Area Managers till Ingram Micro med start enligt överenskommelse. Hos Ingram får du arbeta tillsammans med motiverade, engagerade kollegor i nya och fräscha lagerlokaler i Brunna. Arbetsplatsen präglas av lagarbete, humor och engagemang med stort fokus på service, leverans och kvalité.

 

Om företaget

Ingram i Sverige är en ledande distributör inom logistiktjänster, genom att erbjuda flexibla, kostnadseffektiva och innovativa lösningar inom produktpaketering, mjukvarukonfigurering, e-handel och tredjepartslogistik. Deras logistikverksamheter bedrivs i Stockholm och Borås. 

 

Om tjänsten

Du kommer att arbeta tillsammans med andra Area Managers och ansvarar för en av avdelningarna i produktion, där du arbetar med den dagliga driften samt planering på veckobasis. 

Rollen som Area Manager innefattats av att leda teamledare och deras team i det dagliga arbetet, vilket innebär att coacha och utveckla personalen samt se till att företagets kvalitets- och produktionsmål uppfylls. Du kommer att arbeta dels i  produktionen och dels administrativt. 

 Förutom ovan innebär rollen ansvar, kontroll och åtgärd av dagliga ärenden, såsom:

  • Leda teamleaders och våra medarbetare samt fördela arbetsuppgifter.
  • Ha koll på det dagliga flödet och lagring.
  • Hantera problemlösning ad-hoc och proaktivt.
  • Skapa en övergripande och kontrollerad struktur av det dagliga arbetet.

Formella krav

  • God IT-vana. Officepaketet, främst Excel.
  • Tidigare erfarenhet som ledare, meriterande inom lager/ logistik.
  • Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Andra språk är meriterande.

 

Personliga egenskaper

Som person är du aktiv och engagerad i dels dina arbetsuppgifter dels ditt ledarskap. Du är ansvarsfull och arbetar pedagogiskt för att motivera och stötta medarbetarna i företaget. Vidare är du en person som kan se helheten i det dagliga arbetet och lösningsorienterad.  Du är flexibel i ditt arbetsuppdrag med intresse för att utvecklas.

 Om anställning

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Anställning: tillsvidareanställning, men du börjar med provanställning om 6 månader.
  • Omfattning: Heltid – Kväll och dagtid
  • Placeringsort: Brunna, Kungsängen

 

Information

Intervjuer och urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via lernia.se. Ansökningar tas endast emot via hemsidan.

Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Mehrnoush Mobaraki, 0722549259, Mehrnoush.mobaraki@lernia.se

 

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

 

Ansökan


Mehrnoush Mobaraki, Rekryterare

Referensnummer: 85113


Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice
0771-650 650

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.

Dela gärna