Nimo-Verken AB

Töreboda

Nimo-Verken i Hova söker en Logistikansvarig


Ansök senast 31 juli

Om Företaget
Nimo-verken erbjuder energisnåla och skonsamma torkskåp, tvättbänkar och tekniska tillbehör för klädvårdsrummet till återförsäljare, grossister och konsumenter över hela Norden. Huvudkontor och fabrik ligger i Hova, Sverige. Nimo-verken bedriver tillverkningsproduktion där, företaget tillverkar plåtkomponenter som sedan pulver lackeras samt monteras ihop till färdig produkt.

Nimos verksamhet startades år 1944, omsätter idag cirka 200 miljoner kronor och har 110 engagerade medarbetare. Nimo utvecklas ständigt mot att bli ett ännu mer modernt och innovativt företag. Därigenom skapas trygghet för kunder, anställda och ägare. Hörnpelarna i vår processmodell är Kundfokus, Individen, Organisationen och Ledarskapet där alla delar ska samverka för att alla ska trivas och vår produktion ska vara så effektiv som möjligt.

Läs mer på nimoverken.com

Arbetsuppgifter
I denna roll som logistikansvarig arbetar du tillsammans med övriga funktioner och avdelningar inom organisationen för att uppnå högt ställda mål inom logistik. Du kommer att driva igenom interna förändringar och leda en grupp på 8 personer. Löpande uppgifter till rollen hör det dagliga arbetet med in- och ut leveranser, kontakt med chaufförer och beställa material vid behov. Andra uppgifter som tillkommer i denna tjänsten är att utveckla ett bra system för hela lagret, kunna få en bra struktur och påbörja arbetet med att digitalisera för enklare hantering framöver.

Formell Kompetens
Vi tror att du har en lång erfarenhet av att arbeta inom lager och logistik samt har ett genuint intresse för utvecklings- och förbättringsarbeten. Du har 1 - 3 års erfarenhet av logistikarbete och varit ledande i projekt. Erfarenhet av LEAN är meriterande. Du kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete i olika affärssystem. Du är en problemlösare och en god kommunikatör som bygger relationer på alla nivåer inom organisationen.

Personliga Egenskaper
Arbetet passar dig som vill jobba med logistik inom industrin. Du har ett tekniskt intresse och har sedan tidigare erfarenhet av att arbeta med logistikutveckling. Utöver detta bör du vara en engagerad person med en utpräglad social kompetens. Du brinner för problemlösning och ser det som en utmaning att lösa din uppgift.
Du får gärna ha arbetat med någon typ av ledarskap tidigare och inte vara rädd för att våga satsa på nya förändringar.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidare/Heltid/Hova

Tillträdesdag
Enligt överenskommelse

Information
Om du är boende på annan ort vänligen ange i din ansökan huruvida du är flyttbar eller inte. 
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

 

Ansökan


Har du frågor om tjänsten?

Sandra Magnusson, Rekryterare


0771-650 650

Referensnummer: 77932

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.

Dela gärna