Lernia

Är du serviceminded och vill arbeta i teamet Customer Service på Ovako?


Ansök senast 17 juni

Marknadsavdelningen på Tube & Ring i Hofors ansvarar för försäljningen av produkter till olika segment inom Kullager-, Verkstads-, Mining- och Olja och Gasindustrin, samt till Distributörer över hela världen. I dessa segment finns en mängd olika applikationer. Vi söker nu en kandidat till Ovakos Customer Service som stöttar marknadsavdelningen, kunderna och säljbolagen i det administrativa arbetet kring bl a order och offerthantering.

Page Content

​Rollen innebär stora kontaktytor och tätt samarbete med såväl övriga funktioner på Marknadssidan som mot olika logistik- och tillverkningsfunktioner inom företaget.

I rollen fungerar man i många delar som ”spindeln i nätet”.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Att boka samt leveranstidsätta order med stöd av kommersiella regelverk kring ledtider och volymkrav
  • Att arbeta med kundförfrågningar, val av produktutförande samt prisförslag
  • Att sköta & utveckla EDI (elektronisk orderbokning)
  • Att genomföra löpande registervård t.ex. artikeladministration, upprättande av prisavtal
  • Att fungera som kommunikationskanal ut till kunder och säljbolag
  • Att arbeta med och utveckla LEAN i det dagliga arbetet
  • Att ansvara och koordinera vid behov vid besök och event

 

Kvalifikationer:

  • God datavana, kunskaper i affärssystemet Movex är meriterande
  • 3-årig gymnasiekompetens
  • Behärskar engelska och svenska i tal och skrift
  • Driftig och utåtriktad personlighet med förmåga att skapa energi och laganda
  • Ytterligare språkkunskaper som Franska/Tyska/Spanska är meriterande
  •  

Din profil:

 

Vi söker dig som har 3-årig gymnasiekompetens eller högskoleutbildning inom Logistik.

Då arbetet innebär dagliga kontakter med många människor ställer det mycket höga krav på din samarbets- och relationsförmåga. Du är social och kommunikativ med förmåga att uttrycka dig på ett tydligt och pedagogiskt sätt, i såväl tal som skrift.

 

Som person är du driven och noggrann med ett strukturerat arbetssätt. Du trivs med utmaningar och att hantera flera ärenden samtidigt. Du bevakar såväl kundens som företagets intressen genom ansvarsfullhet och en känsla för service. Att vara kommunikativ och lyhörd är en förutsättning för ett lyckat resultat i teamet Customer Service.

 

 Du kommer att arbeta i Ovakos nybyggda kontorslandskap och ges möjligheten att snabbt komma in i gemenskapen.

Ovako arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

 Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan


Har du frågor om tjänsten?

Marie Ankerblad, Rekryterare


0771-650 650

Referensnummer: 32941

Vi söker dig som söker jobb

Med Stöd och matchning väljer du själv en jobbcoach som ger dig hjälp att hitta jobb som matchar dina kunskaper och önskemål.

Dela gärna