Teknisk support till internationellt bolag i Göteborg

Lernia

Ort

Göteborg

Uppdragstyp

Uthyrning

Sista ansökningsdag

Om Företaget
Vill du ha alla förutsättningar till att leverera allra bästa service när det gäller tekniska lösningar? Har du erfarenhet av teknisk support och IT – och vill utvecklas inom IT och system och växa i en internationell och dynamisk sfär? Då är du rätt person för denna tjänst. För ett långsiktigt uppdrag hos en av våra kunder söker vi två drivna supporttekniker som brinner för att leverera service i världsklass.

Bolaget är specialister inom smarta IT-lösningar och infrastruktur och ligger i framkant vad gäller utveckling och implementering av innovativ teknik. Företaget är både ett produkt- och tjänstebolag.

Häng med i utvecklingen och ansök redan idag.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker hos vår kund är ditt huvudsakliga mål att på ett effektivt och säkert sätt hjälpa företagets kunder med IT-lösningar och tekniska problem. Du kommer att agera som 2nd Line Support och kommer att ha hand om tekniska ärenden av mer komplex karaktär.  Ingen dag är den andra lik – och arbetet innebär mycket variation. Felsökning, problemlösning och administration av supportärenden ingår i din vardag.

Exempel på IT-program som du kommer att supporta är windows 7 och 10, Skype och Office 365. Du kommer även att vara behjälplig i olika AD-relaterade frågor gällande Microsoft.

Din bakgrund
För att passa i rollen som supporttekniker hos vår kund är det viktigt att du har bred teknisk kunskap och erfarenhet av liknande arbete. Du har alltså arbetat med både stora och små frågor via telefon, mail, supportsystem och även löst tekniska problem på plats. Det är viktigt att du tidigare arbetat i servicedesk på större, internationella bolag. Ytterligare krav är att du:

  • Behärskar Svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • Har erfarenhet av att arbeta i supportprogram, såsom ”ServiceDesk plus”
  • Har god teknisk kunskap inom Windows, Skype, AD-frågor och Office 365

Det är meriterande om du:

  • Kan kinesiska
  • Har kunskap om Apples produkter

Personliga egenskaper
Du är serviceminded, konsultmässig och har ett genuint intresse för IT/teknik. Du tycker om när det är högt i tak och trivs i att arbeta i ett dynamiskt, snabbt växande företag med stor framåtanda. Vidare är du socialt kompetent och utåtriktad som person. Du är orädd och självsäker, vilket innebär att du vågar ta dig an utmaningar. Mycket bra kommunikationsförmåga är A & O i denna tjänst – både digitalt och muntligt. 

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. 

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Provanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag
Omgående/Efter överenskommelse

Information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt.

“As one of Sweden’s largest recruitment and staffing agencies Lernia works in a diverse international environment. In order to present you in the best way possible, we would appreciate if you attach CV and cover letter in English as well as Swedish!”

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Mer information/kontaktperson

Sandra Hamdi
Referensnummer: 6563

Ansökan

Stäng
7

Jobb inom samma bransch

Öppna/Stäng
80

Övriga jobb i Göteborg

Öppna/Stäng

Kontakt

Kontakta oss

Kontakta oss nedan eller ring 0771-650 600.

Chatt

Chatt

Välkommen att chatta med oss! 

Börja chatta