Aura Light AB

Vimmerby

Aura Light AB expanderar! Kundfokuserad orderadministratör sökes!


Ansök senast 22 april

Aura Light  är inne i en expansiv fas och söker nu en ordermottagare till företagets kundserviceavdelning!

Aura Light är ett belysningsföretag som erbjuder hållbara belysningslösningar till professionella kunder så att de kan minska sina kostnader,  energiförbrukning och miljöpåverkan. Aura Light är kända för lång livslängd, hög kvalitet och energibesparing, där Aura Lights belysningslösningar kan minska energiförbrukningen med upp till 80 procent. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Våra belysningslösningar säljs över hela världen genom koncernens dotterbolag och återförsäljare. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura Light har cirka 200 anställda och en omsättning på cirka 600 miljoner kronor, vi har två verksamhetsorter i Sverige  Vimmerby och huvudkontoret i Solna.

Arbetsuppgifter

Som ordermottagare är du den första kontakten för företagets kunder. Du är behjälplig via telefon angående kundärenden och försäljning. Administrerar order och  support i olika kundärenden. Du är en del av ett litet team som ser till att kundupplevelsen gällande försäljning och support håller en hög klass!

Huvudarbetsuppgifterna består av

- Ordermottagning från kund, registrering, leverans och orderbevakning
- Aktiv kundbearbetning genom att sälja på utgående samtal kan förekomma
- Ge stöd till vår säljkår i olika frågor
- Ge råd och rekommendationer till kund om produkter, priser och rabatter
- Sammanställning av försäljningsstatistik
- Ansvar för vissa reklamationer mot kund
- Kontinuerligt uppdatera kundregister och prislistor

Formell Kompetens

- Gymnasieutbildning
- Dokumenterad erfarenhet av kundtjänstarbete
- Kunskap och erfarenhet att arbeta i CRM-system
- Svenska och engelska flytande såväl i tal som skrift.

Din Bakgrund

Du som söker denna tjänst tidigare har arbetat i liknande roll och har erfarenhet av att jobba med orderhantering och att dokumentera i CRM-system.
Du förstår orderflödet i ett företag och har erfarenhet av att arbeta med ett stort artikelregister.
Du tycker om samtalet och kontakten med kunder och trivs att arbeta i en roll där du är spindeln i nätet.

Din Personprofil

Du blir mycket av vårt ansikte utåt och därför vill vi att du har ett vinnande positiv sätt i kontakt med kunder och internt. Vi bygger nu en ny avdelning och vi vill att du deltar aktivt i detta arbete med din erfarenhet och kunskap. Du är en lagspelare och trivs att arbeta i team, du är organiserad, strukturerad och kan själv ta ansvar för ditt arbete även under arbetstoppar.

Tillsvidare med provanställning via Lernia Bemanning

Arbetstider/Dagtid

För fler frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Rundberg  0722-546650 alternativt sara.rundberg@lernia.se

Välkommen in med din ansökan omgående då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! 
Läs mer på lernia.se.

Ansökan


Har du frågor om tjänsten?

Sara Rundberg, Rekryterare


0771-650 650

Referensnummer: 31447

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.

Dela gärna