Lernia

Stockholm

Kundservicemedarbetare till Electrolux


Ansök senast 1 maj

Om tjänsten 
I rollen som kundservicemedarbetare kommer du vara en del av eftermarknadsteamet som arbetar med att ge stöd och service till Electrolux befintliga kunder. Det är alltså hos dig som en kund hamnar hos då denne behöver nya tillbehör eller reservdelar till sina produkter. Eftermarknaden är en viktig kanal för att bygga lojalitet och i ditt ansvar ligger att hantera varje kontakt på ett sätt som både gör kunden nöjd och inspirerad! 

Din roll som kundservicemedarbetare innebär att: 
- Du ansvarar för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, prisfrågor, orderläggning, e-handelssupport och rådgivning kring reservdelar
-Du använder telefon och ärendehanteringssystem som huvudsakliga källor till ärenden
-Du ofta kommunicerar med kunder som behöver stöd i att hitta rätt reservdel. Du har alltid tillgång till stödsystem med detaljerad produktinformation.
-Du ansvarar för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med
-Du har nära kontakt med ansvariga för e-handel, logistik och försäljning.
-Du, precis som dina kollegor, ansvara för att alltid arbeta med förbättringar av processer och förväntas agera för att korrigera en process som skapar onödigt arbete.
 
Om dig 
Vi söker dig som har något års erfarenhet av kundservice, extra meriterande är det med erfarenhet inom teknisk rådgivning alternativt kunskap inom hushållsprodukter. Du är entusiasmerande och har förmågan att använda frågeteknik för att få kunder att beskriva sitt behov. Du har en stor portion tålamod och engagerar dig alltid i personen du pratar med. Du trivs med att motivera dina kollegor och är förmodligen den som drar ihop ditt team till AW. Du är företagsam och har i tidigare roller visat detta genom att inte bara hitta problemen, utan genom att ha drivit igenom förbättring där det behövts. 

Vad Electrolux erbjuder
Du får möjlighet att vara med och bidra till att förädla hur ett marknadsledande bolag kommunicerar med sina kunder, något du kommer ha stor nytta av under din framtida karriär. Du blir en viktig del i ett team och möjligheterna att utvecklas är stora för den som engagerar sig. Electrolux kontot är beläget på Kungsholmen, en minut ifrån närmsta tunnelbanestation och på kontoret finns tillgång till träningslokaler. Du kommer få introduktionsutbildning under din första tid hos oss. 

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid/Heltid/Kungsholmen, Stockholm

Om anställningen 
Tjänsten utgör ett konsultuppdrag som startar 1/5 2019 och sträcker sig till 31/10 2019. Som konsult blir du anställd av Lernia och uthyrd till Electrolux.

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. generöst friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal.

Om ansökan 
Skicka in CV samt personligt brev där du beskriver:

  1. Varför du har sökt tjänsten
  2. Din erfarenhet inom kundservice

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Ansökan


Har du frågor om tjänsten?

Emma Ovansjö, Rekryterare


0771-650 650

Referensnummer: 64274

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.

Dela gärna