Brenntag Nordic AB

Malmö

Operativ inköpare


Ansök senast 13 juni

Är du kommunikativ och har ett stort intresse för inköp, service och administration? Vill du arbeta i en dynamisk och stimulerande miljö? Brenntag Nordic AB letar efter en proaktiv och driven medarbetare till sin inköpsavdelning med placering på det svenska huvudkontoret i Malmö. 

Brenntag Nordic AB erbjuder dig ett stabilt och lönsamt företag med duktiga och erfarna medarbetare. Vi erbjuder dig också frihet under ansvar, konkurrenskraftiga villkor och förmåner samt möjlighet till utveckling och egna ansvarsområden. Vi tror att du som söker har ett stort personligt engagemang som kommer bidra till den fortsatta utvecklingen av Brenntag Nordic AB i strävan att uppnå vår vision: Att vara den ledande och mest effektiva försäljnings- och leveransorganisationen inom kemikaliedistribution i Norden!

Läs mer om företaget på www.brenntag-nordic.com.

Arbetsbeskrivning

Som operativ inköpare hos oss ges du möjlighet att påverka och vara en del av ett framgångsrikt team.

Som inköpare kan arbetsuppgifterna ofta inkludera:

 - Ansvar för löpande inköp och transportbokningar

 - Leveransbevakning

 - Kontakt med såväl olika leverantörer som transportbolag

 - Kontakt med lager/orderhantering för att säkerställa ett optimalt varuflöde

 - Hantera bevakning, rapportering och uppföljning gällande bl.a. lagernivåer

Du blir en del av inköpsavdelningen, och arbetar även vanligtvis mycket nära orderhantering, logistik och i många fall också marknad/försäljning.

 Kompetens

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller logistik. Du brinner för att få utvecklas vidare inom Inköp – alternativt så har du redan några års erfarenhet inom området.

I övrigt behärskar du svenska och engelska på flytande nivå, i såväl tal som skrift. Du har god systemvana. Arbetet som inköpare är utåtriktat med många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa förmåga och din förmåga att skapa goda relationer.

Du tycker också om att arbeta under eget ansvar samtidigt som du trivs med att vara en del i ett team som hjälps åt för att nå avdelningens och företagets mål.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tjänstens omfattning är heltid med placering i Malmö. Du måste kunna arbeta under perioden 11 juni - 31 augusti.  För frågor kring tjänsten, varmt välkommen att kontakta Susanne Moe, 0722-54 11 54 eller Emilia Westberg, 072 254 62 39. 

Denna tjänst är ett inhyrningsuppdrag till Brenntag Nordic där du inledningsvis blir anställd på Lernia, för rätt person finns goda möjligheter till en anställning på Brenntag Nordic framöver. 

Din anställning hos Lernia omfattas av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och självklart har du rätt till friskvårdsbidrag. Din konsultchef fungerar som din coach under hela din anställning och ni går tillsammans igenom hur du utvecklas.

Tillträdesdag

Omgående 

Information 

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

  

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! 
Läs mer på lernia.se.

Ansökan


Har du frågor om tjänsten?

Susanne Moe, Rekryterare


0771-650 650

Referensnummer: 30680

Vi söker dig som söker jobb

Med Stöd och matchning väljer du själv en jobbcoach som ger dig hjälp att hitta jobb som matchar dina kunskaper och önskemål.

Dela gärna