Lernia Alingsås

Strategisk inköpare till företag i Alingsås


Ansök senast 31 augusti

Du kommer att ha en nyckelroll i det strategiska inköpsteamet på fyra personer på företaget i Alingsås. Du kommer att vara ansvarig för att stödja, utforma och genomföra inköpsstrategier för att säkerställa KPI-uppfyllelse, materialtillgänglighet och riskreducering. Detta görs inom leverantörsbasen för en eller flera inköpskategorier. Du kommer att engagera dig i att skapa goda relationer som främjar utvecklingen av både företagets och dess leverantörer på lång sikt. Offerthantering, förhandlingar och undertecknande av kontrakt är också dina återkommande uppgifter. Dessutom kommer du att delta i utvecklingen av tillverkningsenhetens operativa spetskompetens. Detta för att uppnå ökad konkurrenskraft, optimerade processer och produktutveckling. Som P&L-specialist (profit and loss statement) måste du arbeta tvärfunktionellt och din förmåga att anpassa sig är avgörande för vår framgång. Som en del av företagets omfattande nätverk kommer du att arbeta med leverantörer från flera länder och ha stora möjligheter att växa professionellt. Bland dina huvuduppgifter kommer att vara:

• Avtalshantering och förhandlingar
• Samarbetsproblemlösning över olika discipliner inom ansvarsområdet
• Tillsammans med andra avdelningar, utveckla en högpresterande leveranskedja inuti din kategorier
• RFQ-hantering
• Deltagande i utvecklingsprojekt för nya och befintliga produkter
• Övervaka leverantörens prestanda och upprätta förbättringsplaner efter behov
• Leverantörsbashantering
• Ny implementering av leverantör och material
• Budgetera årliga kostnadsbesparingsmål för dina kategorier, implementering och uppföljning
• Representera lokal affärsenhet i regionala och globala kategoriteam
• Följ alla initiativ för efterlevnad av företag

Vi kommer använda din personliga lämplighet i bedömningen när vi rekryterar. Vi vill att har en fördjupad kunskap inom branschen och att du har ett självständigt tankesätt och utmanar traditionella lösningar. I uppdraget tillämpar du etablerade standarder och instruerar eller coachar andra yrkesverksamma.

Vi söker dig som: 

  • Har relevant utbildning inom Inköp och Supply Management. Har du läst dessa kurser inom din utbildning är det meriterande: strategisk inköp, ekonomi i Supply Chain management, anbudshantering, förhandlingshantering, jurdiska aspekter, kontrakthantering, leverantörshantering, projetkledning, operativt inköp, upphandlingsverktyg & transport och logistik. 
  • Har erfarenhet inom logistikbranschen

Övrig information

* Start: Omgående

* Anställningsform: Visstidsanställning på 6 månader som ambulerande tjänsteman. Du blir anställd på Lernia, men jobbar som ambulerande konsult hos vår kund. 

* Placering: Alingsås 

Information

Vi tar endast emot ansökningar via Lernias hemsida, www.lernia.se. Vi går igenom urvalet löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Har du frågor specifikt om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via mail: lumnije.gashi@lernia.se.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! 
Läs mer på lernia.se.

Ansökan


Lumnije Gashi, Rekryterare

Referensnummer: 163774


Har du frågor om tjänsten och vill komma i kontakt med ansvarig rekryterare, ring Kundservice
0771-650 650

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.