LKF

Lund

Ekonomiassistent


Ansök senast 18 augusti

LKF utvecklar attraktiva hyresbostäder i Lund där service och personligt inflytande för hyresgästen innebär ett bekymmersfritt och hållbart boende. Vi äger och förvaltar drygt 9 700 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 20 000 lundabor har sitt hem hos oss. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med vår omvärld.

 LKF söker nu en ekonomiassistent/administratör till enheten inom Teknisk Service. Rollen är en spännande nyinrättad tjänst där du har goda möjligheter att i samråd med kollegor och chef påverka och utveckla innehållet i tjänsten!

 

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent/ administratör på LKF – Teknisk service ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Exempel på arbetsuppgifter är:

  • Fakturahantering, kontering – kontoavstämning/uppföljning- vidarefakturering
  • Interndebitering, kontroller – vidarefakturering
  • Administration kring avtalshantering
  • Uppdatering i vårt fastighetssystem
  • Kontaktperson för vissa leveranser till Teknisk Service
  • Uppdatera och revidera underhållsplaner
  • Administration i samband med myndighetsbesiktningar

I samarbete med kollegor bidra till att utveckla digitaliseringsprocessen för Teknisk Service.

 

Din bakgrund

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en gymnasieutbildning eller liknande – gärna med inriktning ekonomi samt några års erfarenhet av ekonomi- och administrationsarbete.

Du har god datorvana och är van vid att arbeta i olika IT system.

 

 Personliga egenskaper

Som person är du noggrann och har ett bra siffersinne. Du är flexibel och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du är samarbetsvillig, har lätt för att prioritera och ser kundservice och gott bemötande som en självklarhet. Det är viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter, en hel del rutinarbete men också arbetsuppgifter som kräver lärande och nytänkande.

 

 Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/ Lund

 

Information och tillträde

Arbetet utförs under sedvanliga kontorstider, måndag till fredag med möjlighet till flextid. Tjänsten är på heltid med start i september. Inledningsvis blir du anställd av Lernia Bemanning och för rätt person finns det mycket goda möjligheter till anställning hos LKF framöver.

Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Vid frågor kontakta konsultchef Susanne Moe på 0722 54 11 54.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

 

Ansökan


Har du frågor om tjänsten?

Susanne Moe, Rekryterare


0771-650 650

Referensnummer: 80474

Vi söker dig som söker jobb

Vi hjälper dig på din väg till arbete eller studier! Tillsammans hittar vi ett jobb eller utbildning som passar dig och dina önskemål.

Dela gärna