Avropa bemanningstjänster

Genom SKL Kommentus kan du avropa bemanningstjänster inom ekonomi, administration, support, HR och fastighet hos oss.

Under 2017 upphandlade SKL Kommentus Inköpscentral bemanningstjänster, vi på Lernia blev en av leverantörerna. Målet med upphandlingen var att tillgodose behovet av att kunna avropa extern personal för längre och kortare tid under arbetstoppar, sjukfrånvaro, annan frånvaro och under bestämda uppdrag. På den här sidan kan du läsa mer om hur du går tillväga om du vill göra ett avrop och hur det fungerar.

Redan anmält avrop? Kontakta oss direkt!

Du kan avropa personal inom följande yrkesområden

Ekonomitjänster

  • Controller
  • Redovisningsekonom
  • Ekonomiassistent

Administrationstjänster

  •  Assistent
  • Sekreterare
  • Registrator

Supporttjänster

  • Receptionist
  • Telefonist
  • Allroundkontorist
  • Kundtjänstmedarbetare

 

HR-tjänster

  • Personalhandläggare
  • Personaladministratör
  • Lönehandläggare
  • Löneassistent

 

Fastighetstjänster

  • Vaktmästare eller fastighetsskötare
  • Fastighetsförvaltare
  • Fastighetsvärd eller husvärd
  • Servicereparatör eller fastighetsreparatör
  • Driftstekniker

 

Så avropade Stockholms läns landsting (SLL) bemanning

Jannike Kristoffersson jobbar som redovisningschef på Stockholms läns landsting. Under en period behövde man stärka upp med redovisningspersonal i väntan på ordinarie personal – det var så de kom i kontakt med Lernia.

Vad var bakgrunden till att ni hyrde in personal? 

Anledningen till att vi behövde hyra in personal var att vi återtog ett outsourcat redovisningsuppdrag. Framför allt behövde vi förstärka med personal i avvaktan på att ordinarie personal var på plats.

Hur fick ni reda på att avtalet fanns?

När vi identifierade ett behov av att ta in bemanning tittade vi i Region Stockholms avtalskatalog och där fanns Lernia listade. 

Vilket problem löste vi hos er och vilken typ av befattning hyrde ni in?

Under tiden vi rekryterade fast personal hjälpte ni oss med tillfällig bemanning. Just nu hyr vi in ekonomiassistenter till kund och leverantörsreskontran.

Är ni nöjda är med vårt bemötande och vår hjälp?

Vi är mycket nöjda! Hela processen från att hitta person till uppföljning under hyrperioden har fungerat jättebra.

 

Tillvägagångssätt

1. Anmäl avrop

För att få tillgång till avtalet och mer information behöver du anmäla avrop. Det gör du direkt på SKL Kommentus webbplats.

2. Kontakta oss för att beställa bemanning

Kontakta oss

Vår kontaktperson

Michael Lindhe

Michael Lindhe, Key Account Manager


michael.lindhe@lernia.se

072-254 99 80

Dela gärna